РОЗВИТОК ЕСПЕРАНТО-РУХУ В УКРАЇНІ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНУ: ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ

Автор(и)

  • Юлія Клименко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4718-0657

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174131

Ключові слова:

Есперанто, есперанто-рух, історіографія проблеми, педагогічна історіографія, історіографічні етапи, хронологічні межі, соціокультурний феномен.

Анотація

У статті здійснено аналіз історіографічних праць з проблеми розвитку есперанто-руху – соціально-педагогічної системи, основними елементами якої є люди – носії мови та її прихильники, добровільно об’єднані в організації, асоціації, союзи, клуби або інші види формувань, співтовариств для досягнення певної мети, створення та популяризації духовної і матеріальної культурної єдності, норм, цінностей, критеріїв. Автором з’ясовано, що різноманіття історіографічного матеріалу дозволяє повною мірою розглянути проблему соціально-педагогічних засад розвитку есперанто-руху в Україні в кінці ХІХ – середині 30-х років ХХ століття.

Біографія автора

Юлія Клименко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Посилання

Bezrodnyi, Ye. F. (1972). Radianska Ukraina v mizhnarodnomu spivrobitnytstvi SRSR v haluzi sportu. 1924–1928 rr. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 8, 98–107 [in Ukrainian].

Hupan, N. (2013). Dzherelna baza istorii pedahohiky: poshuk pidkhodiv do systematyzatsii. Ridna shkola, 8–9, 67–70 [in Ukrainian].

Izgur, I. (1925). Organizacija mezhdunarodnoj solidarnosti. Mezhdunarodnyj jazyk po sluzhbe proletariatu. Moskva; Kazan’: Izd. “Novaja Jepoha” pri CK SJeSR [in Russian].

Ivanenko, V. V. (1992). Dzherelo narodnoi dyplomatii. Mizhnarodni zv’iazky trudiashchykh Ukrainy v 20–30-kh rr. Dnipropetrovsk: Vyd-vo DDU [in Ukrainian].

Izghur, I. (1926). Vsesvitnia mova esperanto y shkola. Moskva – Kharkiv: Ob’iednane vyd-vo «Nova epokha» pry TsK SERK Ukrainskyi sektor [in Ukrainian].

Koliada, N. M. (2018). Pedahohichna istoriohrafiia ta dzhereloznavstvo yak vazhlyvi skladovi istoryko-pedahohichnoho doslidzhennia. Istoryko-pedahohichnyi almanakh, issue 2, 21–30 [in Ukrainian].

Makhorin, H. (2012). Narysy z istorii esperanto-rukhu v Ukraini. Zhytomyr: FOP Yeveniuk O. O. [in Ukrainian].

Makhorin, H. (2012). Narysy z istorii esperanto-rukhu v Ukraini. Zhytomyr: FOP Yeveniuk O. O. [in Ukrainian].

Molokov, D. (2013). Teoretiko-metodologicheskie osnovy pedagogicheskoj istoriografii. Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego, 5, 127–133 [in Russian].

Sukhomlynska, O. V. (2003). Kontseptualni zasady rozvytku istoryko-pedahohichnoi nauky v Ukraini. Istoryko-pedahohichnyi protses: novi pidkhody do zahalnykh problem. Kyiv: A.P.N., 16–25 [in Ukrainian].

Jesperanto-dvizhenie: fragmenty istorii (2008). sost. A. V. Sidorov. Moskva: Impjeto [in Russian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Клименко, Ю. (2019). РОЗВИТОК ЕСПЕРАНТО-РУХУ В УКРАЇНІ ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНУ: ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (20), 74–81. https://doi.org/10.31499/2307-4914.20.2019.174131

Номер

Розділ

Статті