http://psv.udpu.edu.ua/issue/feedПроблеми підготовки сучасного вчителя2024-10-25T15:32:45+03:00Руденко Вікторія Миколаївнаvrv.udpu@gmail.comOpen Journal Systems<h2>Збірник внесено до<strong style="color: red;"> Категорії "Б"</strong> Переліку наукових фахових видань України, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук (спеціальності: 011, 015). Наказ МОН України від 15.10.2019 № 1301.</h2> <p>Раніше збірник входив до Переліку наукових фахових видань України:</p> <ul> <li> <p>Наказ МОН України від 21.12.2015 № 1328</p> </li> <li> <p>Наказ МОН України від 23.02.2011 № 1–05/2</p> </li> </ul> <p><strong>Засновник: </strong>Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.</p> <p><strong>Реєстрація суб'єкта у сфері медіа </strong>від 28.12.2023 № 1982. <strong>Ідентифікатор медіа: </strong>R30-02357.</p> <p>До збірника входять оригінальні наукові статті (раніше ніде не опубліковані) теоретичного та експериментального характеру, у яких розкриваються актуальні проблеми професійної підготовки майбутніх педагогічних працівників, удосконалення освітнього процесу у вищій педагогічній школі; обґрунтовується зміст, форми, методи та технології формування професійної компетентності майбутніх учителів; методика здійснення освітнього процесу у вищій школі; висвітлюються результати наукових досліджень у галузі педагогічних наук.</p> <p><strong>Основна цільова аудиторія збірника: </strong>провідні вчені, професори, доктори та кандидати наук, доценти, докторанти, аспіранти, наукові співробітники.</p> <p>Журнал має <strong>загальнодержавну та зарубіжну</strong> сферу розповсюдження.</p> <p><strong>Мови видання: </strong>українська, польська, російська та англійська.</p> <p><strong>Періодичність: </strong>двічі на рік.</p> <p>На сторінках видання публікуються матеріали за такою <strong>тематикою</strong>:</p> <ul> <li>теорія та історія педагогіки вищої школи;</li> <li>методика навчання у вищій школі;</li> <li>професійна підготовка педагогічних кадрів за освітніми галузями;</li> <li>підготовка педагогів в умовах інклюзії;</li> <li>теорія і методика підготовки менеджерів освіти;</li> <li>теорія і методика виховання майбутнього педагога;</li> <li>зарубіжний досвід підготовки майбутніх учителів</li> </ul> <p><strong>Журнал "Проблеми підготовки сучасного вчителя" </strong>зареєстрований, реферується та індексується у наступних наукометричних базах даних, пошукових системах та репозитаріях:</p> <ul> <li><a href="https://portal.issn.org/api/search?search[]=MUST=notcanc,notinc,notissn,notissnl=%222307-4914%22&search_id=1412111" target="_blank" rel="noopener">ISSN International Centre, м. Париж;</a></li> <li><a href="https://search.crossref.org/?q=2307-4914">CrossRef;</a></li> <li><a href="https://scholar.google.com.ua/citations?hl=ru&user=O6HY5m8AAAAJ" target="_blank" rel="noopener">Google Scholar;</a></li> <li><a href="https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=44839" target="_blank" rel="noopener">Index Copernicus;</a></li> <li><a href="https://www.worldcat.org/search?q=%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8+%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F&qt=results_page" target="_blank" rel="noopener">WorldCat (США);</a></li> <li><a href="http://psv.udpu.edu.ua/index/index?searchInitial=%D0%9F&sort=title" target="_blank" rel="noopener">Українська науково-освітня мережа УРАН;</a></li> <li><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=JRN&P21DBN=JRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=fullwebr&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=I=&S21COLORTERMS=0&S21STR=%D0%9673319" target="_blank" rel="noopener">Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського;</a></li> <li><a href="http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=juu_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=PREF=&S21COLORTERMS=0&S21STR=ppsv" target="_blank" rel="noopener">Реферативна база даних «Україніка наукова»;</a></li> <li><a href="https://www.base-search.net/Search/Results?type=all&lookfor=%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8+%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8+%D1%81%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F&ling=1&oaboost=1&name=&thes=&refid=dcresen&newsearch=1" target="_blank" rel="noopener">Bielefeld Academic Search Engine (BASE).</a></li> </ul> <p><strong>Адреса редакції:</strong></p> <p><a href="https://www.google.com/maps/place/%D0%A3%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9+%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82+%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%96+%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B0+%D0%A2%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B8+%E2%84%96+1+(%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D1%83%D1%81)/@48.7492237,30.2236836,19z/data=!4m5!3m4!1s0x40d20da45f3b0c03:0x75d7cea5a8f4d893!8m2!3d48.7492632!4d30.2242892" target="_blank" rel="noopener">20300, м. Умань, вул. Садова, 2</a></p> <p><a href="https://udpu.edu.ua/" target="_blank" rel="noopener">Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. </a></p> <p>Тел.: +38 (04744) 4-02-81 <a href="https://nauka.udpu.edu.ua/redvid/" target="_blank" rel="noopener"> (Руденко Вікторія Миколаївна).</a></p> <p>Тел./факс: (04744) 3-45-82</p> <p>Email: <a href="mailto:vrv.udpu@gmail.com">vrv.udpu@gmail.com</a></p>http://psv.udpu.edu.ua/article/view/313990ТЕХНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ТА ВИХОВАТЕЛІВ ГРУПИ ПОДОВЖЕНОГО ДНЯ2024-10-25T09:54:01+03:00Наталія Басюкnatabasyuk@ukr.net<p>У статті автор розкриває історію виникнення та становлення соціально-емоційного навчання як технології та освітнього підходу. Ідея соціально-емоційного навчання з’явилася в 1960-их роках у США. В Україні технологія соціально-емоційного навчання імплементується в закладах освіти з 2019 року. Її основу складає теорія емоційного інтелекту.<br>Описано досвід інтегрування соціально-емоційних елементів у зміст фахової підготовки майбутніх педагогів початкової школи в Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Розкрито методичні підходи до розвитку їх емоційного інтелекту засобами освітньо-профілактичних і превентивних програм соціально-емоційного навчання.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/313993ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ2024-10-25T10:40:06+03:00Андрій Терещукtereshandrey@udpu.edu.ua<p>У статті розкрито теоретичні та методичні підходи у підготовці вчителя технологій для реалізації компетентнісного навчання як провідного підходу в організації освітнього процесу Нової українській школі. Здійснено характеристику методичної підготовки вчителя технологій через призму основних концептів Нової української школи. Визначено основні напрями (згідно основних положень НУШ), за якими необхідно змінювати методичну підготовку вчителя технологій для його професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/313995ДО ПИТАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМАНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСТЕТІ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ2024-10-25T10:46:44+03:00Віта Безлюднаvitabz@ukr.netІрина Албулalbuliv1977@gmail.com<p>У статті представлено аналіз стану іншомовної підготовки майбутніх учителів в УДПУ імені Павла Тичини. Встановлено відповідність іншомовної підготовки чинним документам міжнародного, національного та локального рівня. Доведено, що виграшними особливостями університету в іншомовній підготовці є досвід організації міжнародної та внутрішньої академічної мобільності, курси іноземних мов, визнання результатів неформальної освіти, розроблення фахових дисциплін англійською мовою, проведення гостьових лекцій, тематичних зустрічей, гурткових занять англійською мовою, проєктна діяльність, доступ до англомовних наукових платформ та світових бібліотек, залучення стейкхолдерів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/313998ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН ПРАВОБЕРЕЖНОЇ УКРАЇНИ У КІНЦІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ЯК АКТУАЛЬНА НАУКОВА ПРОБЛЕМА2024-10-25T10:55:12+03:00Олена Кірданirdan_olena@ukr.netВіталій Юрченкоi_elektronik@ukr.net<p>У статті обґрунтовано актуальність дослідження організаційно-педагогічних засад діяльності шкіл національних меншин Правобережної України у кінці ХІХ – на початку ХХ століття. Аналіз інтерпретаційних праць надав змогу констатувати, що більшість із них побіжно віддзеркалюють досліджувану тему у контексті розвитку освіти в Україні, мають фрагментарний характер. Методологія дослідження базується на засадах парадигмального, хронологічного, історіографічного, системного, асксіологічного та синергетичного підходів.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314014ОРГАНІЗАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ОСВІТЯН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ2024-10-25T13:43:10+03:00Олександр Безлюднийbezludniy_oi@ukr.netОлег Комарoleh.komar@udpu.edu.uaТетяна Капелюшнаt.kapeliushna@udpu.edu.uaАнгеліна Колісніченкоa.kolisnichenko@udpu.edu.ua<p>У статті представлено огляд організаційних стратегій та можливостей для розвитку резильєнтності освітян в умовах воєнного стану. Метою дослідження постає аналіз організаційних стратегій розвитку резильєнтності, що є актуальними для фахівців у сфері освіти, які працюють у середовищі з високим рівнем стресу. З’ясовано, що в умовах воєнного стану акцент розвитку резильєнтності педагогів спрямований на розвиток психоемоційної стресостійкості, творчості, здорового й активного способу життя, менеджменту мікростресу, майндфулнес тощо як ключових складових резильєнтності особистості.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314015ЗМІСТ ІНФОРМАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХІМІЇ2024-10-25T14:00:08+03:00Олена Кочубейsncelena@gmail.com<p>У статті розкрито зміст інформаційно-методичної компетентності майбутнього вчителя хімії. Виокремлено зі складу професійно-педагогічної та методичної компетентності майбутнього вчителя хімії інформаційно-методичну компетентність, яка передбачає організацію та упорядкування всіх складників освітнього процесу, пов᾿язаних з інформатизацією хімічної освіти. Доведено, що інформаційно-методична компетентність майбутнього вчителя хімії характеризується специфічними властивостями, професійно-значущими якостями, функціями, що забезпечуються інтеграцією інформаційних, методичних та предметних компетентностей.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314016ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗАНЯТТЯХ З ДІЛОВОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ2024-10-25T14:05:27+03:00Ірина Щербаньshcherban.i.y@gmail.com<p>У статті представлено результати дослідження, у якому розглядається дослідницька компетентність як ключова інтегративна якість особистості, що поєднує знання, навички, досвід, ціннісні орієнтири та особистісні якості. Окреслено засоби формування дослідницької компетентності на заняттях з Ділової іноземної мови через розвиток її компонентів – методологічну грамотність, аналітичні та критичні навички, навички комунікації. Констатовано, що ці навички є основою для самостійного планування, організації та виконання наукових досліджень.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314018ПРОБЛЕМА ОБДАРОВАНОСТІ У ПСИХОАНАЛІТИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ РОЗВІДКАХ2024-10-25T14:13:46+03:00Євген Нелінnelinievgen@gmail.com<p>У статті представлено ідеї деяких психоаналітиків на проблему становлення, діагностування, а також розвитку дитячої обдарованості. Визначено суперечності у поглядах на розвиток обдарованості в ідеях представників експериментальної психології, біхевіоризму і психоаналізу. Зазначено, що серед психоаналітиків найбільший внесок у дослідження проблеми обдарованості здійснили З. Фрейд, його донька А. Фрейд, а також її послідовник Х. Хартманн. Розкрито специфіку переживань обдарованих учнів і способи реагування педагогів і психологів на ймовірні конфлікти обдарованих дітей з однолітками і батьками. Зроблено висновок, що розвиток дитячої обдарованості часто є нав’язливою ідеєю батьків, які прагнуть реалізувати власні мрії через експлуатацію дитину.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314020ЕВОЛЮЦІЯ ЕДЬЮТЕЙНМЕНТУ У МЕТОДИЦІ НАВЧАННЯ ХІМІЇ2024-10-25T14:21:54+03:00Юлія ШафоростZdorYulia@ukr.netОлена Лутlutlen@ukr.netВладислав Лахаєвvlahaevkare@gmail.comТаїса Поліщукtaisapolisuk033@gmail.com<p>У сучасному освітньому просторі особливу актуальність набуває питання інтеграції інноваційних методик навчання, серед яких інтерактивні елементи займають помітне місце. Поняття «едьютейнмент», що поєднує освіту та розваги, активно розвивається як перспективний підхід, здатний підвищити мотивацію учнів, покращити їхню навчальну активність та засвоєння матеріалу. Однак витоки ідеї впровадження інтерактивних елементів сягають значно глибше в історію педагогіки. У статті досліджено історичні передумови та перші спроби застосування інтерактивних методик у навчанні хімії в ХІХ та першій половині ХХ століття.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314022ТВОРЧИЙ СПАДОК ВИДАТНОГО УКРАЇНСЬКОГО ПЕРЕКЛАДАЧА СВІТОВОЇ КЛАСИКИ МИКОЛИ ЛУКАША2024-10-25T14:38:03+03:00Тетяна Кочубейudpu_tania@ukr.net<p>У статті зроблено спробу ознайомити з біографією та висвітлити творчий спадок українського геніального письменника-перекладача світової класики, лексикографа, лінгвіста, мовознавця та поліглота Миколи Лукаша (1919–1988). Висвітлено перекладацьку місію Миколи Лукаша в розвитку української лінгвокультури. Закцентовано увагу на перекладах ним українською мовою поезії Шіллера, «Мадам Боварі» Флобера, поеми Юліана Тувіма «Бал в опері». Наголошено на тому, що окремі концепти спадку Миколи Лукаша можуть бути використанні сучасними освітянами.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314023ЕТАПИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ СТОМАТОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ В США2024-10-25T14:47:08+03:00Віталій Мирошниченкоmclinicnhub@gmail.com<p>У статті проаналізовано етапи розвитку вищої стоматологічної освіти в США з акцентом уваги на її історичних, сучасних та майбутніх аспектах. Метою дослідження є аналіз основних проблем у системі стоматологічної освіти, а також пропозиція шляхів їх вирішення. Для досягнення цієї мети застосовано методи порівняльного аналізу, огляду літератури та емпіричних досліджень, що дозволило виявити ключові тенденції та виклики в освіті стоматологів. Результати показують, що інтеграція нових технологій у навчальний процес є необхідною для підвищення якості освіти. Визначено нерозв’язані питання, такі як стандартизація навчальних програм і підготовка викладачів до нових вимог. Вивчення даного питання визначає важливість адаптації освітніх програм до сучасних реалій та потреб ринку праці</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314024ОСОБИСТІСТЬ ПРОФЕСІОНАЛА В КОРПОРАТИВНІЙ КУЛЬТУРІ ТА ФАХОВОМУ СПІЛКУВАННІ2024-10-25T14:52:18+03:00Тетяна Стасюкstasiuk.t.v@dsau.dp.uaОлена Турчакturchak.o.m@dsau.dp.ua<p>Стаття висвітлює проблему особистості фахівця в корпоративній культурі та фаховому спілкуванні. Зокрема, охарактеризовано якості, що впливають на формування особистості фахівця: почуття совісті, обов’язку, відповідальності, честі, чесності, ввічливості, тактовності, поваги; установлено кореляційні зв’язки між цінностями людини, її самосвідомістю й самооцінкою та професійною діяльністю; розглянуто питання професійних якостей, здібностей, умінь та навичок, потреб, мотивів і цілей особистості та зумовленості професійного спілкування цими категоріями. Дослідження аналізує також механізми спілкування в професійному колективі в різних ситуаціях.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314027ТВОРЧІСТЬ І КРЕАТИВНІСТЬ: СУТНІСТЬ ТА СМИСЛОВІ ВІДТІНКИ ВИКОРИСТАННЯ У НАУКОВИХ ДЖЕРЕЛАХ ТА В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ2024-10-25T15:11:48+03:00Тетяна Мієрt.miyer@kubg.edu.uaГеннадій Бондаренкоh.bondarenko@kubg.edu.uaВалентин Савошvsavosh@ukr.netКатерина Логвиненкоkalohvynenko20@gmail.com<p>У статті йдеться про результати дослідження смислових відтінків використання понять «творчість» і «креативність» у наукових джерелах та в підготовці майбутніх учителів за напрямами суспільно-особистісний, реалізаційно-результативний, рівнево-смисловий та організаційно-смисловий. Встановлено, з одного боку, суттєву відмінність у сутнісному контексті цих понять та у смислових відтінках їх використання, а з іншого, їх взаємо-обумовленість. Результатом творчості є продукт і розвиток особистості творця.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314029ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖАХ ДО ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ2024-10-25T15:26:02+03:00Вікторія Поберецькаp_viktoriy06@ukr.net<p>У статті проаналізовано особливості практичної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів у контексті системного підходу. Уточнено зміст поняття «практична підготовка вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів». Доведено, що в процесі педагогічної практики закріплюються, реалізуються та розширюються теоретичні знання, а також вдосконалюються практичні навички майбутнього педагога. Практична підготовка сприяє усвідомленню ними рівня готовності до інтегрованого навчання учнів та необхідності саморозвитку.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024 http://psv.udpu.edu.ua/article/view/314031ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В США2024-10-25T15:32:45+03:00Яна Музикаyanakazanovska@gmail.com<p>У статті проаналізовано зміст та технології професійної підготовки майбутніх педагогів до роботи у закладах дошкільної освіти США. Розглянуто основні технології професійної підготовки майбутніх педагогів до роботи в закладах дошкільної освіти США. Досліджено технології, що повинні відповідати індивідуальним та соціокультурним вимогам, що виникають у зв’язку з різноманітністю дітей, їхніми потребами та специфічними особливостями розвитку. Стаття підкреслює необхідність постійного вдосконалення програм підготовки педагогів, підвищення професіоналізму та готовності педагогів реагувати на виклики сучасного світу.</p>2024-09-27T00:00:00+03:00Авторське право (c) 2024