ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Яків Бойко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-5672-396X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210212

Ключові слова:

заклад загальної середньої освіти, технологія, критичне мислення, англійська мова, підлітки, формування, методика вивчення іноземної мови, інтерактивність.

Анотація

У статті на основі аналізу вітчизняних та зарубіжних праць характеризується сутність та особливості критичного мислення учнів. Стверджується, що критичне мислення проявляється в здатності людини (природна або набута) до самостійної оцінки явищ оточуючої дійсності, наукових знань, думок і тверджень інших людей, умінням бачити їх позитивні та негативні сторони; а також прагнення до кращого, більш оптимального розв’язання проблем, до перегляду існуючих догм, стереотипів, традицій. Розкривається методика застосування технології формування критичного мислення під час вивчення англійської мови.

Біографія автора

Яків Бойко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови та методики її навчання.

Посилання

Bielkina, O. (2005). Krytychne myslennia uchniv pochatkovykh klasiv. Praktychna psykholohiia ta sotsialna robota, 4, 37–42 [in Ukrainian].

Vukina, N., Dementiievska, N., Sushchenko, I. Krytychne myslennia. (2007). Yak tsomu navchaty: naukovo-metodychnyi posibnyk. Kharkiv [in Ukrainian].

Zair-Bek, S., Mushtavinskaja, I. (2004). Razvitie kriticheskogo myshlenija na uroke: posobie dlja uchitelja. Moskva: Prosvishhenie [in Russian].

Kluster, D. (2002). Chto takoe kriticheskoe myshlenie. Russkij jazyk, 29, 3–6 [in Russian].

Kurnos, L. Rozvytok krytychnoho myslennia uchniv na urokakh anhliiskoi movy. URL: http://teacherjournal.com.ua/.../28063_Kurnos. [in Ukrainian].

Stil, Dzh. L., Meredit, K. S., Templ, Ch., Uolter, S. (1997). Osnovy kriticheskogo myshlenija. Moskva: Prosveshhenie [in Russian].

Pometun, O. (2012). Metodyka rozvytku krytychnoho myslennia na urokakh Istorii. Istoriia i suspilstvoznavstvo v shkolakh Ukrainy: teoriia ta metodyka navchannia, 4, 9–13 [in Ukrainian].

Sadkova, N. Ya. Tekhnolohiia rozvytku krytychnoho myslennia. URL: http://nsadkova.blogspot.com/ p/blog-page_73.html [in Ukrainian].

Terno, S. (2011). Teoriia rozvytku krytychnoho myslennia (na prykladi navchannia istorii). Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].

Krouford, A., Saul, V., Metiu, S., Makinster, D. (2006). Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv. Kyiv: Pleiada [in Ukrainian].

Tjaglo, A., Voropaj, T. (1999). Kriticheskoe myshlenie: problema mirovogo obrazovanija HHІ veka. Har'kov: Izdatel'stvo Universiteta vnutrennih del [in Russian].

Halpern, D. (2000). Psihologija kriticheskogo myshlenija. SPb [in Russian].

Tarasova, O. (2003). Critical reading and writing for critical thinking. English, 2, 6–7 [in English].

Lipman, M. (1991). Thinking in education. Cambridge : Cambridge university press. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Бойко, Я. (2020). ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ПІДЛІТКІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 22–32. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210212

Номер

Розділ

Статті