НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Марина Вишневецька Інститут мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка., Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5830-6406

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210221

Ключові слова:

естетична культура, майбутній вчитель музичного мистецтва, наукові підходи, аксіологічний підхід, культурологічний підхід, феноменологічний підхід, герменевтичний підхід, компетентнісний підхід.

Анотація

У статті визначено та проаналізовано сутність наукових підходів до формування естетичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фахової підготовки. Для реалізації поставленої мети застосовувалися методи теоретичного та емпіричного дослідження (аналіз наукової літератури, синтез, систематизація, узагальнення). Аналіз наукових підходів дав змогу виокремити ті підходи, які є найбільш ефективними у процесі формування естетичної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва, такі як: аксіологічний, культорологічний, герменевтичний, феноменологічний, компетентнісний. Поєднанню в освітньому процесі визначених нами наукових підходів присвячено багато праць, але на сучасному рівні потребує постійного удосконалення та широке поле подальших досліджень у даному напрямку.

Біографія автора

Марина Вишневецька, Інститут мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка.

Аспірантка кафедри музикознавства та музичної освіти.

Посилання

Vasylieva, D. V. (2016). Metodolohichni zasady realizatsii aksiolohichnoho pidkhodu do navchannia matematyky v shkoli. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal – Ukrainian Pedagogical Journal, issue 2, 42–49. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2016_2_8 [in Ukrainian].

Vyshnevetska, M. V. (2018). Sutnist i struktura estetychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva. Muzychna ta khoreohrafichna osvita v konteksti kulturnoho rozvytku suspilstva: proceedings and abstracts of the 4th International Conference of Young scholars and Students. Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynskyi, Vol. 1 [in Ukrainian].

Dzhura, O. F. (2000). Teoretychni zasady ta pedahohichni zasoby pidhotovky profesiinoho muzykanta u tvorchii spadshchyni B. L. Yavorskoho. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Zhyhinas, T. V. (2016). Aksiolohichnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva do prosvitnytskoi roboty. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka – Spirituality of a Person: Methodology, Theory and Practice, issue 5, 85–94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_ 2016_5_12 [in Ukrainian].

Ivanova, T. V. (2005). Kulturolohycheskaia podhotovka budushchoho uchytelia. Kyiv.: TsVP [in Russian].

Kapichina, O. O. (2012). Fenomenolohichni osnovy problemy muzychnoho spryiniattia. Visnyk Donetskoho natsionalnoho universytetu ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovskoho – Bulletin of Donetsk National University of Economics and Trade named after M. Tuhan-Baranovskyi, No 2(54). URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vdnuet/gum/2012_2/Kapichna.pdf [in Ukrainian].

Mashkina, C. V., Usatenko, T. P., Khomych, L. O., Shakhrai, T. O. (2016). Teoretychni zasady kulturolohichnoho pidkhodu u pidhotovtsi pedahoha do vykhovnoi diialnosti. Kyiv: Institute of Pedagogical Education and Education of Adults of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

Nikora, A. O. (2015). Teoriia aksiolohichnoho pidkhodu v osviti ta praktyka yoho realizatsii v protsesi predmetno-metodychnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia-suspilstvoznavtsia. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho – Academic Bulletin of Mykolaiv National University named after V. O. Sukhomlynskyi. Series: Pedagogical Sciences, No 1, 221–226. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2015_1_45 [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M., Lisun, D. V. (2013). Hermenevtychnyi pidkhid u vyshchii mystetskii osviti. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. M., Bondarenko, L. A. (2018). Metodyka vykladannia muzychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. M., Tkach, M. M. (2004). Pedahohika dukhovnoho potentsialu osobystosti: sfera muzychnoho mystetstva. Kyiv: Znannia Ukrainy [in Ukrainian].

Rapatskaia, L. A. (1998). Russkaia khudozhestvennaia kultura. Moscow.: Humanitarian Publishing Centre VLADOS [in Russian].

Rudnytska, O. P. (2005). Pedahohika zahalna ta mystetska. Ternopil: Navchalna Knyha – Bohdan [in Ukrainian].

Riabinina, O. V. (2000). Fenomenolohiia muzyky. Dosvid kontseptualizatsii. Kharkiv: Kharkiv Military Institute [in Ukrainian].

Sverliuk, Ya. V. (2015). Kompetentnisnyi pidkhid yak dynamichne protsesualne yavyshche v dyryhentsko-orkestrovii osviti. Dukhovnist osobystosti v systemi mystetskoi osvity – Spirituality of a person in the system of artistic education. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University [in Ukrainian].

Shpet, H. H. (2005). Hermenevtyka i ee problemy. Moscow [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Вишневецька, М. (2020). НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 57–63. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210221

Номер

Розділ

Статті