СТУДЕНТИ ПОКОЛІННЯ Z: ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210223Ключові слова:
студент, «теорія поколінь», цифрова доба, генерація Z, кліпове мислення, психофізіологічні характеристики, вища освіта, особистісно-орієнтована модель навчання.Анотація
У статті акцентовано увагу на питанні зміни психофізіологічних і когнітивних характеристик сучасної молоді, яка перебуває в інтенсивному цифровому просторі. Увиразнено стан, властивості, якості, мотивацію, переконання студента Z. Проаналізовано основні положення «теорії поколінь» В. Штрауса і Н. Хоува. Охарактеризована сутність кліпового мислення як нового алгоритму сприйняття та аналізу інформації, увиразнено основні ознаки кліпового мислення. Зосереджено увагу на ключових аспектах професійної підготовки студентів Z у цифрову добу. Подано педагогічні рекомендації, які сприяють покращенню організації навчально-пізнавальної діяльності сучасного студента.Посилання
Girenok, F. I. (2016). Klipovoe soznanie. Moskva: Prospekt [in Russian].
Hych, H. M. (2016). «Klipove» myslennia molodi: druh chy voroh navchannia? Naukovi pratsi ChDU imeni P. Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia: Pedahohika. T. 269. Vyp. 257, 38–42 [in Ukrainian].
Hrytsak, N. R. (2017). Vykorystannia elektronnoho navchalnoho kursu «Antychna literatura» pid chas pidhotovky studentiv-filolohiv. ScienceRise: Pedagogical Education, 12(20), 17–22 [in Ukrainian].
Hrytsak, N. R. (2018). Literaturna osvita molodi ta problema klipovoho myslennia. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI(75), Issue 181, 25–28 [in Ukrainian].
Huraliuk, A., Mytnyk, O., Sydorkin Ye. (2018). Rozvytok kohnityvnoi kompetentnosti uchniv u navchalno-vykhovnomu protsesi ZNZ zasobamy informatsiino-komp’iuternykh tekhnolohii. Interdisciplinary Studies of Complex Systems, 13, 71–82 [in Ukrainian].
Orzhekhovska, V. M. (2011). Pro bezpeku ditei u vsesvitnii merezhi Internet. Ridna shkola, 6, 43–45 [in Ukrainian].
Pochepcov G. G. (2012). Ljudi Interneta ne mogut chitat' bolee dvuh stranic. Interv'ju. Obozrevatel' [in Russian].
Rezultaty zahalnonatsionalnoho opytuvannia. Ukrainske pokolinnia Z: tsinnosti ta oriientyry (2017). Kyiv [in Ukrainian].
Udovytska, T. A. (2013). «Klipove myslennia» molodi: osoblyvosti proiavu v protsesi navchannia (do postanovky problemy). Vyshcha osvita Ukrainy: teoret. ta nauk.-metod. chasopys. Dod. 1. Issue 31. Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho prostoru / In-t vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, VIII(50), 407–416 [in Ukrainian].
Chaplak, Y., Zvarych, I. (2018). Clip chaoticness as a means of absurdization and manipulative technology. Psychological Journal, 14(4), 19–36 [in Ukrainian].
Gleick, J. (2011). The Information: A History, A Theory, A Flood. New York: Pantheon Books.
Howe, N., Strauss, W. (1991). Generations: The History of Americas Future, 1584 to 2069. New York: Quill William Morrow.
Salsabiila Sholehah, Khresna Bayu Sangka, Nurhasan Hamidi (2018). Academic Procrastination on Digital Native Higher Degree Student: Does it Really Matter? Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 262, 416–421.
Wolf, M. (2018). Reader Come Home: The Reading Brain in a Digital World. New York: HarperCollins.