СТУДЕНТИ ПОКОЛІННЯ Z: ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Наталія Грицак Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова., Україна https://orcid.org/0000-0003-4744-7072
  • Олена Ісаєва Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова., Україна https://orcid.org/0000-0001-6731-5136

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210223

Ключові слова:

студент, «теорія поколінь», цифрова доба, генерація Z, кліпове мислення, психофізіологічні характеристики, вища освіта, особистісно-орієнтована модель навчання.

Анотація

У статті акцентовано увагу на питанні зміни психофізіологічних і когнітивних характеристик сучасної молоді, яка перебуває в інтенсивному цифровому просторі. Увиразнено стан, властивості, якості, мотивацію, переконання студента Z. Проаналізовано основні положення «теорії поколінь» В. Штрауса і Н. Хоува. Охарактеризована сутність кліпового мислення як нового алгоритму сприйняття та аналізу інформації, увиразнено основні ознаки кліпового мислення. Зосереджено увагу на ключових аспектах професійної підготовки студентів Z у цифрову добу. Подано педагогічні рекомендації, які сприяють покращенню організації навчально-пізнавальної діяльності сучасного студента.

Біографії авторів

Наталія Грицак, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова.

Докторант кафедри методики викладання світової літератури.

Олена Ісаєва, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.

Доктор педагогічних наук, професор, завідуюча кафедрою методики викладання світової літератури.

Посилання

Girenok, F. I. (2016). Klipovoe soznanie. Moskva: Prospekt [in Russian].

Hych, H. M. (2016). «Klipove» myslennia molodi: druh chy voroh navchannia? Naukovi pratsi ChDU imeni P. Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Seriia: Pedahohika. T. 269. Vyp. 257, 38–42 [in Ukrainian].

Hrytsak, N. R. (2017). Vykorystannia elektronnoho navchalnoho kursu «Antychna literatura» pid chas pidhotovky studentiv-filolohiv. ScienceRise: Pedagogical Education, 12(20), 17–22 [in Ukrainian].

Hrytsak, N. R. (2018). Literaturna osvita molodi ta problema klipovoho myslennia. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI(75), Issue 181, 25–28 [in Ukrainian].

Huraliuk, A., Mytnyk, O., Sydorkin Ye. (2018). Rozvytok kohnityvnoi kompetentnosti uchniv u navchalno-vykhovnomu protsesi ZNZ zasobamy informatsiino-komp’iuternykh tekhnolohii. Interdisciplinary Studies of Complex Systems, 13, 71–82 [in Ukrainian].

Orzhekhovska, V. M. (2011). Pro bezpeku ditei u vsesvitnii merezhi Internet. Ridna shkola, 6, 43–45 [in Ukrainian].

Pochepcov G. G. (2012). Ljudi Interneta ne mogut chitat' bolee dvuh stranic. Interv'ju. Obozrevatel' [in Russian].

Rezultaty zahalnonatsionalnoho opytuvannia. Ukrainske pokolinnia Z: tsinnosti ta oriientyry (2017). Kyiv [in Ukrainian].

Udovytska, T. A. (2013). «Klipove myslennia» molodi: osoblyvosti proiavu v protsesi navchannia (do postanovky problemy). Vyshcha osvita Ukrainy: teoret. ta nauk.-metod. chasopys. Dod. 1. Issue 31. Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho prostoru / In-t vyshchoi osvity NAPN Ukrainy, VIII(50), 407–416 [in Ukrainian].

Chaplak, Y., Zvarych, I. (2018). Clip chaoticness as a means of absurdization and manipulative technology. Psychological Journal, 14(4), 19–36 [in Ukrainian].

Gleick, J. (2011). The Information: A History, A Theory, A Flood. New York: Pantheon Books.

Howe, N., Strauss, W. (1991). Generations: The History of Americas Future, 1584 to 2069. New York: Quill William Morrow.

Salsabiila Sholehah, Khresna Bayu Sangka, Nurhasan Hamidi (2018). Academic Procrastination on Digital Native Higher Degree Student: Does it Really Matter? Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 262, 416–421.

Wolf, M. (2018). Reader Come Home: The Reading Brain in a Digital World. New York: HarperCollins.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Грицак, Н., & Ісаєва, О. (2020). СТУДЕНТИ ПОКОЛІННЯ Z: ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 64–72. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210223

Номер

Розділ

Статті