ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210229Ключові слова:
арт-терапія, арт-терапевтична компетентність, самоосвіта, комунікативно-культурологічна, психолого-педагогічна, особистісні компетенції, культурологічний компонент, музичне мистецтво.Анотація
У статті досліджуються особливості педагогічних умов формування арт-терапевтичної компетенції майбутнього вчителя музичного мистецтва. Наводиться схема арт-терапевтичного складу професійної компетентності, описується змістовний склад її компонентів. Автор приходить до висновку, що арт-терапевтична компетентність викладача музичного мистецтва є сукупністю професійних і особистісних якостей, необхідних для успішної педагогічної діяльності фахівця. Детально розглядаючи компонентний склад арт-терапевтичної компетенції, він підкреслює значимість культурологічного компонента, оскільки студенти повинні формувати в собі цілісну культурно-музичну особистість. Обґрунтовується положення про те, що саме арт-терапевтична компетенція є інструментом вдосконалення професійної підготовки, оскільки вона відображає в своєму складі всі компоненти професійної компетентності викладача музичного мистецтва.Посилання
Vvedensky, V. (2010). Kompetentnost' pedagoga kak vazhnoye usloviye uspeshnosti yego professional'noy deyatel'nosti. Innovatsii v obrazovanii – Innovations in Education, 4, 21–31 [in Ukrainian].
Kiseleva, T. (2012). Pedagogicheskaya art-terapiya kak sredstvo obogashcheniya sotsiokul'turnogo opyta mladshikh shkol'nikov vo vremennom detskom kollektive. Minsk: Novoye vremya [in Russian].
Koval, L. (2006). Suchasni navchalʹni tekhnolohiyi v pochatkoviy shkoli. Donetsʹk: Yuho-Vostok, Ltd [in Ukrainian].
Kontseptsiya rozvytku pedahohichnoyi osvity. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].
Lebedeva, L. (2012). Pedagogicheskiye osnovy art-terapii v obrazovanii uchitelya. Kiyev: Lybid' [in Ukrainian].
Lyashenko, V. (2014). Art-terapiya kak praktika samopoznaniya. Khar'kov: Psikhoterapiya [in Ukrainian].
Plyachenko, T. (2010). Pidhotovka maybutnʹoho vchytelya muzyky do roboty z uchnivsʹkymy orkestramy ta instrumentalʹnymy ansamblyamy. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Savchenko, O. (2011). Udoskonalennya profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. Pochatkova shkola – Primary school, 7, 1–4 [in Ukrainian] .
Sitnik, O. (2006). Profesiyna kompetentnistʹ vchytelya. Upravlinnya shkoloyu – School Management, 14, 2–9 [in Ukrainian].
Sokolova, I. (2012). Profesiyna kompetentnistʹ vchytelya: problema struktury ta zmistu [Professional competence of the teacher: the problem of structure and content]. Neperervna profesiyna osvita: teoriya i praktyka: Naukovo-metodychnyy zhurnal – Continuing professional education: theory and practice: a scientific and methodological journal, 1, 8–16 [in Ukrainian].
Tatur, Y. (2011). Kompetentnost' v strukture modeli kachestva podgotovki spetsialista. Vyssheye obrazovaniye segodnya – Higher education today, 3, 20–26 [in Russian].
Shushardjan, S. (2011). Muzyka i rezervy chelovecheskogo organizma. Minsk: Antidor [in Russian].