ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210229

Ключові слова:

арт-терапія, арт-терапевтична компетентність, самоосвіта, комунікативно-культурологічна, психолого-педагогічна, особистісні компетенції, культурологічний компонент, музичне мистецтво.

Анотація

У статті досліджуються особливості педагогічних умов формування арт-терапевтичної компетенції майбутнього вчителя музичного мистецтва. Наводиться схема арт-терапевтичного складу професійної компетентності, описується змістовний склад її компонентів. Автор приходить до висновку, що арт-терапевтична компетентність викладача музичного мистецтва є сукупністю професійних і особистісних якостей, необхідних для успішної педагогічної діяльності фахівця. Детально розглядаючи компонентний склад арт-терапевтичної компетенції, він підкреслює значимість культурологічного компонента, оскільки студенти повинні формувати в собі цілісну культурно-музичну особистість. Обґрунтовується положення про те, що саме арт-терапевтична компетенція є інструментом вдосконалення професійної підготовки, оскільки вона відображає в своєму складі всі компоненти професійної компетентності викладача музичного мистецтва.

Біографія автора

Еріка Куцин, Мукачівський державний університет.

Асистент, аспірант.

Посилання

Vvedensky, V. (2010). Kompetentnost' pedagoga kak vazhnoye usloviye uspeshnosti yego professional'noy deyatel'nosti. Innovatsii v obrazovanii – Innovations in Education, 4, 21–31 [in Ukrainian].

Kiseleva, T. (2012). Pedagogicheskaya art-terapiya kak sredstvo obogashcheniya sotsiokul'turnogo opyta mladshikh shkol'nikov vo vremennom detskom kollektive. Minsk: Novoye vremya [in Russian].

Koval, L. (2006). Suchasni navchalʹni tekhnolohiyi v pochatkoviy shkoli. Donetsʹk: Yuho-Vostok, Ltd [in Ukrainian].

Kontseptsiya rozvytku pedahohichnoyi osvity. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti [in Ukrainian].

Lebedeva, L. (2012). Pedagogicheskiye osnovy art-terapii v obrazovanii uchitelya. Kiyev: Lybid' [in Ukrainian].

Lyashenko, V. (2014). Art-terapiya kak praktika samopoznaniya. Khar'kov: Psikhoterapiya [in Ukrainian].

Plyachenko, T. (2010). Pidhotovka maybutnʹoho vchytelya muzyky do roboty z uchnivsʹkymy orkestramy ta instrumentalʹnymy ansamblyamy. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].

Savchenko, O. (2011). Udoskonalennya profesiynoyi pidhotovky maybutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv. Pochatkova shkola – Primary school, 7, 1–4 [in Ukrainian] .

Sitnik, O. (2006). Profesiyna kompetentnistʹ vchytelya. Upravlinnya shkoloyu – School Management, 14, 2–9 [in Ukrainian].

Sokolova, I. (2012). Profesiyna kompetentnistʹ vchytelya: problema struktury ta zmistu [Professional competence of the teacher: the problem of structure and content]. Neperervna profesiyna osvita: teoriya i praktyka: Naukovo-metodychnyy zhurnal – Continuing professional education: theory and practice: a scientific and methodological journal, 1, 8–16 [in Ukrainian].

Tatur, Y. (2011). Kompetentnost' v strukture modeli kachestva podgotovki spetsialista. Vyssheye obrazovaniye segodnya – Higher education today, 3, 20–26 [in Russian].

Shushardjan, S. (2011). Muzyka i rezervy chelovecheskogo organizma. Minsk: Antidor [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Куцин, Е. (2020). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 97–105. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210229

Номер

Розділ

Статті