ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ У КОНТЕКСТІ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Олег Малишевський Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-7653-7862

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210231

Ключові слова:

система, системний підхід, метод системного аналізу, впровадження системного підходу, педагогічна система, інженери-педагоги комп’ютерного профілю, підготовка інженерів-педагогів, професійна мобільність.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування професійної мобільності в контексті системного підходу. Наголошено, що в основі формування професійної мобільності майбутніх інженерів-педагогів закладено метод системного аналізу досліджуваної якості. Зазначено, що у контексті системного підходу професійна мобільність розглядається як інтегративна якість розвитку професіонала, яка формується на засадах міжгалузевої та міждисциплінарної інтеграції.
Обґрунтовано умови та напрями застосування системного підходу у галузі професійної освіти. Окреслено чинники використання системного підходу при розв’язанні проблем формування професійної мобільності інженерів-педагогів комп’ютерного профілю.

Біографія автора

Олег Малишевський, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями.

Посилання

Anohin, P. K. (2008). Principial'nye voprosy obshhej teorii funkcional'nyh sistem. Moskva: Direkt-Media [in Russian].

Afanas'ev, V. G. (1982). Modelirovanie kak metod issledovanija social'nyh sistem. Sistemnye issledovanija. Metodologicheskie problemy. Moskva: Nauka, 26–46 [in Russian].

Bolodurina, I. P., Tarasova, T. N., Arapova, O. S. (2013). Sistemnyy analiz. Orenburg: OGU [in Russian].

Gluzman, A. V. (1996). Universitetskoe pedagogicheskoe obrazovanie: opyt sistemnogo issledovanija. Kiev: Prosvіta [in Ukrainian].

Gumilev, L. N. (1990). Geografija jetnosa v istoricheskij period. M. – L.: Nauka [in Russian].

Dashkovskij, V. Ja. (1986). Sistemnyj podhod v izuchenii disciplin pedagogicheskogo cikla. Candidate’s thesis. Odessa [in Russian].

Igoshev, B. M. (2008). Sistemno-integrativnaja organizacija podgotovki professional'no mobil'nyh pedagogov. Doctor’s thesis. Ekaterinburg [in Russian].

Kudina, V. V., Solovei, M. I., Spitsyn Ye. S. (2007). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].

Kuz'min, V. P. (1986). Principy sistemnosti v teorii i metodologii K. Marksa. Moskva: Politizdat [in Russian].

Kushnir, V. A. (2003). Teoretyko-metodolohichni osnovy systemnoho analizu pedahohichnoho protsesu vyshchoi shkoly. Doctor’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].

Leont'ev, A. N. Dejatel'nost'. (2004). Soznanie. Lichnost'. Moskva: Smysl: Akademija [in Russian].

Lukianova, L. B. (2006). Teoriia i praktyka ekolohichnoi osvity u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Optner, S. (1969). Sistemnyj analiz dlja reshenija delovyh i promyshlennyh problem. Moskva: Sovetskoe radio [in Russian].

Pancheshnikova, L. M. (1973). O sistemnom podhode v metodicheskih issledovanijah. Sovetskaja pedagogika, 4, 71–80 [in Russian].

Sohor, A. N. (1965). Ob analize vnutrennih svjazej uchebnogo meteriala (Novye issledovanija v pedagogicheskih naukah). Moskva: Prosveshhenie [in Russian].

Holl, A. D., Fejdzhin, R. E. (1969). Opredelenie ponjatija sistemy. Issledovanija po obshhej teorii sistem. Moskva: Progress, 252–286 [in Russian].

Judin, B. G. (1976). Sistemnyj analiz. BSJe. A. M. Prohorov (Ed.). Moskva: Sov. jenciklopedija, Vol. 23, 475 [in Russian].

Bertalanffy, L. (1968). General system theory. New York: George Braziller.

Naess, A. (1994). The deep ecological movement: some philosophical aspects. Environmental ethics. L. P. Pojman (Ed.). Bolon – London: Jones and Bartlett Publisher, 411–421.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-27

Як цитувати

Малишевський, О. (2020). ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ У КОНТЕКСТІ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(21), 106–111. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210231

Номер

Розділ

Статті