ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ У КОНТЕКСТІ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(21).2020.210231Ключові слова:
система, системний підхід, метод системного аналізу, впровадження системного підходу, педагогічна система, інженери-педагоги комп’ютерного профілю, підготовка інженерів-педагогів, професійна мобільність.Анотація
У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування професійної мобільності в контексті системного підходу. Наголошено, що в основі формування професійної мобільності майбутніх інженерів-педагогів закладено метод системного аналізу досліджуваної якості. Зазначено, що у контексті системного підходу професійна мобільність розглядається як інтегративна якість розвитку професіонала, яка формується на засадах міжгалузевої та міждисциплінарної інтеграції.
Обґрунтовано умови та напрями застосування системного підходу у галузі професійної освіти. Окреслено чинники використання системного підходу при розв’язанні проблем формування професійної мобільності інженерів-педагогів комп’ютерного профілю.
Посилання
Anohin, P. K. (2008). Principial'nye voprosy obshhej teorii funkcional'nyh sistem. Moskva: Direkt-Media [in Russian].
Afanas'ev, V. G. (1982). Modelirovanie kak metod issledovanija social'nyh sistem. Sistemnye issledovanija. Metodologicheskie problemy. Moskva: Nauka, 26–46 [in Russian].
Bolodurina, I. P., Tarasova, T. N., Arapova, O. S. (2013). Sistemnyy analiz. Orenburg: OGU [in Russian].
Gluzman, A. V. (1996). Universitetskoe pedagogicheskoe obrazovanie: opyt sistemnogo issledovanija. Kiev: Prosvіta [in Ukrainian].
Gumilev, L. N. (1990). Geografija jetnosa v istoricheskij period. M. – L.: Nauka [in Russian].
Dashkovskij, V. Ja. (1986). Sistemnyj podhod v izuchenii disciplin pedagogicheskogo cikla. Candidate’s thesis. Odessa [in Russian].
Igoshev, B. M. (2008). Sistemno-integrativnaja organizacija podgotovki professional'no mobil'nyh pedagogov. Doctor’s thesis. Ekaterinburg [in Russian].
Kudina, V. V., Solovei, M. I., Spitsyn Ye. S. (2007). Pedahohika vyshchoi shkoly. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Kuz'min, V. P. (1986). Principy sistemnosti v teorii i metodologii K. Marksa. Moskva: Politizdat [in Russian].
Kushnir, V. A. (2003). Teoretyko-metodolohichni osnovy systemnoho analizu pedahohichnoho protsesu vyshchoi shkoly. Doctor’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].
Leont'ev, A. N. Dejatel'nost'. (2004). Soznanie. Lichnost'. Moskva: Smysl: Akademija [in Russian].
Lukianova, L. B. (2006). Teoriia i praktyka ekolohichnoi osvity u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Optner, S. (1969). Sistemnyj analiz dlja reshenija delovyh i promyshlennyh problem. Moskva: Sovetskoe radio [in Russian].
Pancheshnikova, L. M. (1973). O sistemnom podhode v metodicheskih issledovanijah. Sovetskaja pedagogika, 4, 71–80 [in Russian].
Sohor, A. N. (1965). Ob analize vnutrennih svjazej uchebnogo meteriala (Novye issledovanija v pedagogicheskih naukah). Moskva: Prosveshhenie [in Russian].
Holl, A. D., Fejdzhin, R. E. (1969). Opredelenie ponjatija sistemy. Issledovanija po obshhej teorii sistem. Moskva: Progress, 252–286 [in Russian].
Judin, B. G. (1976). Sistemnyj analiz. BSJe. A. M. Prohorov (Ed.). Moskva: Sov. jenciklopedija, Vol. 23, 475 [in Russian].
Bertalanffy, L. (1968). General system theory. New York: George Braziller.
Naess, A. (1994). The deep ecological movement: some philosophical aspects. Environmental ethics. L. P. Pojman (Ed.). Bolon – London: Jones and Bartlett Publisher, 411–421.