ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(27).2023.278727Анотація
У статті досліджено теоретичні засади формування національно-ціннісних орієнтацій майбутніх учителів в умовах воєнного стану. З цією метою проаналізовано ряд нормативних документів та розглянуто погляди науковців на дефініцію поняття «національні цінності». Обґрунтовано необхідність формування громадянської свідомості майбутніх педагогів, утверджування їхніх переконань про національно-ціннісні пріоритети, про цінність мови, історії, віри у зміцненні Української держави. Обґрунтовано, що в цьому контексті важливою є гуманітарна підготовка майбутніх педагогів. Доведено, що сучасний заклад вищої педагогічної освіти має не лише забезпечувати надання якісних освітніх послуг, а й стати своєрідним форпостом формування національно-ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів та наведено шляхи удосконалення цього процесу.
Ключові слова: цінності; національні цінності; національно-ціннісні орієнтації; формування цінностей; майбутні педагоги; воєнний стан; освітній процес; заклад вищої педагогічної освіти.