ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ САМОСТІЙНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ДИТЯЧОЇ ХУДОЖНЬОЇ КНИЖКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(27).2023.278731Анотація
У статті порушується важлива проблема – формування читацької самостійності молодших школярів, оскільки рівень сформованості навичок самостійної роботи з книгою є важливою передумовою інтелектуального, творчого й духовного розвитку особистості.
Автор аналізує об’єктивні й суб’єктивні причини зниження інтересу до читання художньої літератури у молодших школярів; розкриває змістовий аспект поняття «читацька самостійність»; аналізує принципи добору матеріалу для підручників з літературного читання; окреслює коло літературних творів для уроків позакласного читання, які сприяли б розширенню читацьких інтересів та розвитку культури читання; окреслює коло літературознавчих понять, необхідних для усвідомлення молодшими школярами; визначає психолого-педагогічні умови, які сприяють ефективному формуванню читацької самостійності молодших школярів.
Ключові слова: читацька самостійність; читацька діяльність; культура читання; молодші школярі; художня література; літературознавчі поняття; читацький інтерес; психолого-педагогічні умови; літературні жанри; урок позакласного читання.