ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У НАВЧАННІ ГЕОГРАФІЇ НА ЗАСАДАХ УПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Анжела Шуканова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9520-713X
  • Павло Шуканов Полтавський університет економіки і торгівлі; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-7973-3973
  • Оксана Браславська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0003-0852-686X

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(28).2023.291711

Анотація

Авторами узагальнено підхід ЮНЕСКО до формулювання задач освіти для сталого розвитку, які полягають у формуванні ключових міждисциплінарних та спеціальних компетентностей. Спеціальні компетентності враховують специфіку і контекст кожної із 17 глобальних цілей сталого розвитку та розкладаються на навчально-пізнавальні, соціально-емоційні та поведінкові компоненти. Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» в шкільному курсі географії орієнтує вчителів географії переважно на формування знань про сталий розвиток, в меншій мірі на формування поведінки, адекватної принципам сталого розвитку, і недостатня увага приділена емоційно-ціннісному компоненту. Проведене анкетування вчителів географії Полтавської об’єднаної територіальної громади виявило високий рівень розуміння сутності освіти для сталого розвитку та її відмінностей від екологічної освіти та недостатній рівень її висвітлення в змісті шкільних підручників географії.

Ключові слова: освіта; сталий розвиток; компетентнісний підхід; навчання географії; екологічна освіта; компетентність; компоненти освіти; спеціальні компетентності для сталого розвитку.

Біографії авторів

Анжела Шуканова, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Kандидат педагогічних наук, доцент кафедри географії, методики її навчання та туризму.

Павло Шуканов, Полтавський університет економіки і торгівлі; Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Доктор географічних наук, доцент кафедри географії, методики її навчання та туризму.

Оксана Браславська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри географії та методики її навчання.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-27

Як цитувати

Шуканова, А., Шуканов, П., & Браславська, О. (2023). ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ У НАВЧАННІ ГЕОГРАФІЇ НА ЗАСАДАХ УПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (2(28), 6–16. https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(28).2023.291711

Номер

Розділ

Статті