ПРОБЛЕМА ОБДАРОВАНОСТІ У ПСИХОАНАЛІТИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ РОЗВІДКАХ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(30).2024.314018Ключові слова:
обдарованість; психоаналіз; глибинна психологія; психоаналітична педагогіка; розвиток; здібності; дитина.Анотація
У статті представлено ідеї деяких психоаналітиків на проблему становлення, діагностування, а також розвитку дитячої обдарованості. Визначено суперечності у поглядах на розвиток обдарованості в ідеях представників експериментальної психології, біхевіоризму і психоаналізу. Зазначено, що серед психоаналітиків найбільший внесок у дослідження проблеми обдарованості здійснили З. Фрейд, його донька А. Фрейд, а також її послідовник Х. Хартманн. Розкрито специфіку переживань обдарованих учнів і способи реагування педагогів і психологів на ймовірні конфлікти обдарованих дітей з однолітками і батьками. Зроблено висновок, що розвиток дитячої обдарованості часто є нав’язливою ідеєю батьків, які прагнуть реалізувати власні мрії через експлуатацію дитину.