ПРОБЛЕМА ОБДАРОВАНОСТІ У ПСИХОАНАЛІТИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ РОЗВІДКАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(30).2024.314018

Ключові слова:

обдарованість; психоаналіз; глибинна психологія; психоаналітична педагогіка; розвиток; здібності; дитина.

Анотація

У статті представлено ідеї деяких психоаналітиків на проблему становлення, діагностування, а також розвитку дитячої обдарованості. Визначено суперечності у поглядах на розвиток обдарованості в ідеях представників експериментальної психології, біхевіоризму і психоаналізу. Зазначено, що серед психоаналітиків найбільший внесок у дослідження проблеми обдарованості здійснили З. Фрейд, його донька А. Фрейд, а також її послідовник Х. Хартманн. Розкрито специфіку переживань обдарованих учнів і способи реагування педагогів і психологів на ймовірні конфлікти обдарованих дітей з однолітками і батьками. Зроблено висновок, що розвиток дитячої обдарованості часто є нав’язливою ідеєю батьків, які прагнуть реалізувати власні мрії через експлуатацію дитину.

Біографія автора

Євген Нелін

Кандидат педагогічних наук, психоаналітик (Київ).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Нелін, Є. (2024). ПРОБЛЕМА ОБДАРОВАНОСТІ У ПСИХОАНАЛІТИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ РОЗВІДКАХ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (2(30), 67–73. https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(30).2024.314018

Номер

Розділ

Статті