ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ: МОЖЛИВОСТІ ТА ВИКЛИКИ

Автор(и)

  • Любов Тітова Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-2441-0560
  • Інна Ковтанюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9886-9315

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(32).2025.345801

Ключові слова:

інклюзивне навчання, цифрові технології, адаптивний контент, адаптивні цифрові інструменти, персоналізація навчання, педагогічна інклюзія, цифрова інклюзія, Універсальний дизайн для навчання

Анотація

У статті розглядається роль цифрових технологій у забезпеченні інклюзивного навчання, що сприяє рівному доступу до освіти для всіх здобувачів незалежно від їхніх індивідуальних особливостей. Проаналізовано цифрові інструменти, які допомагають адаптувати навчальні матеріали, персоналізувати освітній процес та зменшити бар’єри у навчанні, пов’язані з фізичними чи когнітивними особливостями здобувачів освіти. Особливу увагу приділено таким сервісам, як Google Meet, Microsoft Immersive Reader, Read&Write for Google Chrome, Coblis, Beeline Reader та Book Creator, Transkriptor, що забезпечують альтернативні способи сприйняття інформації, індивідуалізацію темпу навчання та інтерактивність.

Біографії авторів

Любов Тітова, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор філософії, викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій.

Інна Ковтанюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор філософії, старший викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Тітова, Л., & Ковтанюк, І. (2025). ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ: МОЖЛИВОСТІ ТА ВИКЛИКИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (2(32), 17–24. https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(32).2025.345801

Номер

Розділ

Статті