ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПОЛІФАКТОРНОГО ВПЛИВУ НА ТРАЕКТОРІЮ ОСВІТНЬО-АКАДЕМІЧНОГО ПОСТУПУ НАДДНІПРЯНЩИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(32).2025.345926Ключові слова:
освіта, наука, академічний поступ, інтелігенція, університет, ціннісні орієнтири, Наддніпрянщина, факториАнотація
Тематичним стрижнем статті стало проведення теоретичного аналізу впливу цілісної групи факторів на освітньо-академічний поступ досліджуваного століття. Відзначено, що перша складова факторної групи мала системний характер впливу на досліджувану феноменологію, тоді як інша – відображала свої пікові прояви домінування на різних історичних етапах.
Окреслено вагомість впливу на заявлене соціокультурного фактору, спрямованого на розвиток духовної культури, формування ціннісних орієнтирів і кристалізацію ментальності.
Проаналізовано дію інтелектуально-наукового фактору в його змістовому та історичному вимірах. Узагальнено, що специфіка педагогічного фактора (зокрема, підсиленого впливами західноєвропейських інтелектуальних традицій) визначала характер освітнього розвитку вітчизняного академічного середовища упродовж ХІХ століття.