ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПОЛІФАКТОРНОГО ВПЛИВУ НА ТРАЕКТОРІЮ ОСВІТНЬО-АКАДЕМІЧНОГО ПОСТУПУ НАДДНІПРЯНЩИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(32).2025.345926

Ключові слова:

освіта, наука, академічний поступ, інтелігенція, університет, ціннісні орієнтири, Наддніпрянщина, фактори

Анотація

Тематичним стрижнем статті стало проведення теоретичного аналізу впливу цілісної групи факторів на освітньо-академічний поступ досліджуваного століття. Відзначено, що перша  складова факторної групи мала системний характер впливу на досліджувану феноменологію, тоді як інша – відображала свої пікові прояви домінування на різних історичних етапах.

Окреслено вагомість впливу на заявлене соціокультурного фактору, спрямованого на розвиток духовної культури, формування ціннісних орієнтирів і кристалізацію ментальності.

Проаналізовано дію інтелектуально-наукового фактору в його змістовому та історичному вимірах. Узагальнено, що специфіка педагогічного фактора (зокрема, підсиленого впливами західноєвропейських інтелектуальних традицій) визначала характер освітнього розвитку вітчизняного академічного середовища упродовж ХІХ століття.

Біографії авторів

Ігор Ткаченко, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Аспірант.

Микола Чумак, Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і програмування.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-25

Як цитувати

Ткаченко, І., & Чумак, М. (2025). ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПОЛІФАКТОРНОГО ВПЛИВУ НА ТРАЕКТОРІЮ ОСВІТНЬО-АКАДЕМІЧНОГО ПОСТУПУ НАДДНІПРЯНЩИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (2(32), 73–79. https://doi.org/10.31499/2307-4914.2(32).2025.345926

Номер

Розділ

Статті