ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО СУПРОВОДУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ НА МАТЕРІАЛАХ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ РАННЬОГО ДИТИНСТВА»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162365Ключові слова:
Ранній вік, соціалізація особистості, педагогічний супровід, дошкільне дитинство, світ дитинства, об’єкт і суб’єкт соціалізації.Анотація
Статтю присвячено розгляду проблеми підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до здійснення педагогічного супроводу соціалізації особистості у ранньому дитинстві. Автором розкрито особливості педагогічного супроводу ефективної соціалізації дітей раннього віку в умовах закладу дошкільної освіти. Запропоновано запровадження нового розділу «Особливості соціалізації дітей раннього віку» в навчальну дисципліну «Психолого-педагогічні засади раннього дитинства» з метою надання студентам можливості уточнити і систематизувати знання і уявлення про сутність процесу соціалізації особистості на етапі раннього дитинства, що дозволяє усвідомити складний процес входження особистості дитини в соціум.Посилання
Закон України «Про освіту» (№ 1060-XII, 23.05.1991 р.). Офіційний веб-сайт Міністерства освіти та науки України. URL: http://www. mon.gov.ua/laws/ZU_1060.doc.
Закон України «Про дошкільну освіту». К.: Дошкільне виховання, 2001. 33 с.
Збірник законодавчих і нормативних актів про дошкільну освіту / [упоряд. В. В. Бакуменко, К. Л. Крутій, Н. В. Погрібняк]. 5-те вид., доп. і виправл. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2007. 356 с.
Кремінь В. Г. Якісна освіта: сучасні вимоги. Педагогіка і психологія: науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. 2006. № 4(53). С. 5–17.
Корінна Г.О. Проблема професійної підготовки педагогів в аспекті статево-рольової соціалізації дошкільників. Pedagogika Projekty naukowe: zbiór raportów naukowych. Warszawa: Wydawca: Sp. z o.o. «Diamond trading tour», 2015. Str. 48–50.
Корінна Г. О. Особливості професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до статево-рольової соціалізації дошкільників. Науковий вісник Ужгородського нац. ун-ту. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. № 37. С. 80–83.
Кузь В. Г. Нова освітня парадигма – нові освітні технології. Педагогіка і психологія: науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. К.: Педагогічна преса, 2011. № 2(71). С. 28–35.
Лігум Ю. С. Якість освіти і новітні технології навчання в контексті інтеграції в європейський освітній простір. Педагогіка і психологія: науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. К.: Педагогічна преса, 2011. № 2(71). С. 22–27.
Підлипняк І. Ю. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. пр. Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.)]. Умань: ПП Жовтий О. О., 2013. Вип. 44. С. 28–34.
Рогальська І. П. Соціалізація особистості у дошкільному дитинстві: сутність, специфіка, супровід: [монографія]. К.: Міленіум, 2008. 400 с.
Рогальська І. П. Компетентнісний підхід як методологічний принцип професійної діяльності педагога. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні: європейський вектор: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Ялта: РВНЗ, 2012. Ч. 1. С. 227–231.
Сайко Н. О. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх вихователів до соціалізації дітей дошкільного віку: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Полтава, 2004. 268 с.