ЧОТИРИВИМІРНА ГРАФІКА ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ГАЛУЗЕВОГО МАШИНОБУДУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162369Ключові слова:
Заклади вищої освіти, здобувачі вищої освіти, мотивація, чотиривимірна графіка, дисципліни графічного спрямування.Анотація
Вивчення на високому рівні абстракції дії і конструкцій дорожніх, будівельних, меліоративних, сільськогосподарських машин, механізмів та обладнання становить для здобувачів першого (бакалаврського) рівня становить значні труднощі і зменшує їх мотивацію до навчання. Кресленики, схеми, загальні види технічних об’єктів, без яких неможливо отримати уявлення про роботу складних машин та механізмів, досить легко перетворюються в цифровий формат. Але їх використання для підвищення мотивації здобувачів вищої освіти до навчання стримується недостатньою теоретичною обґрунтованістю й обмеженим досвідом застосування чотиривимірної графіки. Аналіз публікацій за темою статті підтверджує, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій може підвищити якість викладання графічних дисциплін у закладах вищої освіти, у тому числі за рахунок підвищення мотивації здобувачів вищої освіти до навчання. Метою дослідження стало визначення впливу чотиривимірної графіки на співвідношення між внутрішніми і зовнішніми мотивами під час навчальної діяльності майбутніх фахівців технічного спрямування. У статті приведені підходи до створення об’єктів засобами чотиривимірної графіки і їх сприйняття в контексті підвищення мотивації навчання. Показано, що чотиривимірна графіка дозволяє перейти до ігрових ситуацій та посилити інтелектуальну складову навчального процесу.Посилання
Алексєєв О. М., Коротун М. М., Требухов Д. В. Використання анімації як засобу підвищення мотивації навчання студентів інженерних спеціальностей. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Т. 65, № 3. С. 76–90.
Ибраева Е. М. Формирование профессионального потенциала будущего инженера: автореф. дис. на соиск. ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования». Павлоград, 2007. 24 с.
Белонская И. Д., Мельникова А. Я Инженерные игры в педагогической практике. Высшее образование в России. 2009. № 3. С. 112.
Савельева С. В. Формирование информационной компетентности будущих инженеров в вузе: автореф. дис. на соиск. ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования». Челябинск, 2010. 24 с.
Козяр М. М., Фещук Ю. В. «Електронний конструктор» як засіб розвитку просторового мислення майбутніх вчителів трудового навчання. Нова педагогічна думка: науково-методичний журнал. 2008. № 2. С. 104–107.
Кайгородцева Н. В. Определение содержания и технологии геометро-графической подготовки будущих инженеров на основе интеграции информационных сред: автореф. дис. на соиск. ученой степени д-ра пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания». – Омск, 2015. 24 с.
Козяр М. М., Фещук Ю. В., Парфенюк О. В. Комп’ютерна графіка: SolidWorks: навч. посіб. Херсон: Олді-плюс, 2018. 252 с.