ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ МОВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ОСНОВІ ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Тамара Торчинська Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна
  • Людмила Роєнко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162375

Ключові слова:

Мовленнєва компетентність, лінгвокультурологічний підхід, українська лексика, професійна діяльність, мовленнєві уміння, культура мовлення, лексичні одиниці.

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему, що стосується підготовки майбутніх учителів до формування мовно-мовленнєвої компетентності молодших школярів на основі лінгвокультурологічного підходу. З’ясовано психолого-педагогічні передумови підготовки майбутніх учителів до збагачення мовлення учнів українською лексикою. Обґрунтовані можливості студентів та учнів початкової школи до вивчення лінгвокультурологічної роботи над українською лексикою. Висвітлено готовність студентів та учнів початкової школи до лінгвокультурологічної роботи на уроках української мови.

Біографії авторів

Тамара Торчинська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Людмила Роєнко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі Уманського державного педагогічного університету
імені Павла Тичини

Посилання

Бабанський М. Д. Лінгвопсихологічні основи навчання і вивчення мови Чернівецький нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. Чернівці: Рута, 2000. 176 с.

Бондаренко Н. В. Мова і розмова Програми та матеріали до уроків української (державної мови) для шкіл національних меншин. К.: Відродження, 2005. № 4. С. 25–29.

Воробъѐв В. В. Лингвокультурологические принципы презентации учебного материала (проблемы концентризма). М.: Наука, 1999. 107 с.

Гудзик І. П. Аудіювання українською мовою. Вчимо слухати й розуміти почуте (для шкіл національних меншин): посібник для вчителів початкових класів. К.: Педагогічна думка, 2003. 138 с.

Данилюк Н. Культурологічна лексика сучасної української народної мови. Дивослово. 1999. № 8. С. 12–15.

Дудніков В. В. Українська етнолінгвістика: деякі аспекти досліджень. Мовознавство. 2001. № 5. С. 48–63.

Пентилюк М. І. Вивчення лексики і збагачення словникового запасу учнів. Удосконалення змісту і методів навчання української мови. К.: Рад. школа, 2006. С. 90–110.

Ушинський К. Д. Вибрані педагогічні твори. К.: Радянська школа, 1983. Т. 1. 467 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Торчинська, Т., & Роєнко, Л. (2019). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ МОВНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ОСНОВІ ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 94–104. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162375

Номер

Розділ

Статті