ШЛЯХ ДО ВЕРШИН ХУДОЖНЬОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162383Ключові слова:
Художня майстерність, арт-школа, учитель образотворчого мистецтва, навчально-творчий підхід, акмеологічні принципи.Анотація
У статті з’ясовано сутність поняття «художня майстерність учителя образотворчого мистецтва» та визначено його межі у зіставленні з фахом художника. Доведено, що відправним пунктом до досягнення майбутнім вчителем образотворчого мистецтва вершин художньої майстерності є арт-школа як самоорганізована система, котра чутливо реагує на всі нові тенденції розвитку сучасного мистецтва. Визначено методологічний базис діяльності цієї школи на засадах навчально-творчого підходу та педагогічної акмеології.Посилання
Аносова С. С. Основные художественные школы в российской истории. Строгановская школа. Венециановская школа. Школа Филонова. URL: https://cyberleninka.ru.
Бабияк В. В. Русский академический учебный рисунок (XVIII – начало ХХ века): автореф. дис. на соиск. ученой степени д-ра искусствоведения: спец. 17.00.04 «Изобразительное и декоративно-прикладное искусство и архитектура». СПб., 2005. 46 с.
Бакушинский А. В. Художественное творчество и воспитание. М.: Изд. Карапуз, 2009. 304 с.
Басин Е. Я. Творческая личность художника. СПб.: Алетейя, 2015. 88 с.
Власов В. Г. Стили в искусстве. Словарь: архитектура, графика, декоративно-прикладное искусство, живопись, скульптура. СПб: Кольна, 1995. Т. 1. 1995. 672 с.
Голубкина А. С. Как создаѐтся скульптура. Несколько слов о ремесле скульптора. М.: Советский художник, 1965. 48 с.
Громов Е. С. Мировоззрение, мастерство, поиск и творчество художника. М.: Советский художник, 1965. 200 с.
Громов Е. С. Природа художественного творчества. М.: Просвещение, 1986. 240 с.
Злотникова Т. С. Эстетические парадоксы режиссуры: Россия, XX век: научн. моногр. Ярославль: Изд-во ЯГПУ, 2012. 308 с.
Кардовская Е. Д. Дмитрий Николаевич об искусстве. М.: Академия художеств СССР, 1960. 281 с.
Красюк І. О. Нариси з історії розвитку художньої освіти в Україні в ХІХ – на початку ХХ ст.: навч.-метод посібн. вид 2, доп. і перероб. Кривий Ріг: Видавничий дім, 2012. 222 с.
Мовчан В. С. Митець і художня школа. URL: http://westudents.com.ua.
Падалка Г. М. Акмеологічна арт-педагогіка: предмет, принципи, методичні підходи. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. 2010. Вип. 10. С. 9–14.
Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посібн. Тернопіль: Навчальна книга – «Богдан», 2005. 360 с.
Саєнко Н. Семінар «Історія і перспективи розвитку живописної школи НАОМА». Українська академія мистецтв: дослідницькі та науково-методичні праці. К., 2011. Вип. 18. С. 73–79.
Туманов І. М. Рисунок, живопис, скульптура: теоретико-методологічні основи комплексного навчання: навч. посібн. Львів: Аверс, 2010. 496 с.
Чебикін А. Художня освіта в Україні ХХІ століття (культурологічний аспект). Діалог культур: Україна у світовому контексті: художня освіта: зб. наук. пр. Львів, 2000. Вип. 5. С. 30–39.
Чурсін О. В. Мистецькі пленери як засіб підвищення живописної майстерності художників-педагогів. URL: http://tihae.org//pdf/t2016-02-15-chursin.pdf.
Шмагало Р. Т. Мистецька освіта в Україні середини XІX – середини XX ст.: структурування, методологія, художні позиції. Львів: Українські технології, 2005. 528 с.
Шорохов Е. В. Композиция. М.: Просвещение, 1986. 285 с.
Щербаков B. C. Изобразительное искусство. Обучение и творчество. М.: Просвещение, 1969. 272 с.