КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ СЦЕНІЧНО-ОБРАЗНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО УЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162390Ключові слова:
Сценічно-образна культура, критерії, показники сформованості, вокальна підготовка, вокальне мистецтво, майбутні вчителі музичного мистецтва.Анотація
У статті висвітлено критерії та показники сформованості сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі вокальної підготовки. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці, визначено мету та завдання, розкрито сутність понять і визначено їх вплив в процесі вокальної підготовки.
За допомогою критеріїв та показників, викладених в даній статті, викладач в процесі вокальної підготовки має сформувати у майбутнього учителя музичного мистецтва світоглядні цінності, інтерпретаційні уміння, сценічну майстерність, які шляхом застосування вокальної техніки мають сприяти розкриттю образної системи музичного твору. Критерії (мотиваційно-афективний, когнітивно-інформаційний та діяльнісно-розвивальний) відображають структурні компоненти сценічно-образної культури. Показники розкривають основні ознаки критеріїв та уможливлюють вимірювання з використанням різних методик, тестів, творчих завдань, діагностик та спостережень.
Посилання
Борисова Т. В. Методика підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музичного-театрального мистецтва: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ. 2007. 20 с.
Вей Лімін. Формування вокальної культури майбутнього вчителя музики на основі традицій Китаю та України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ. 2011. 20 с.
Горбенко О. Б. Формування музично-виконавської компетентності майбутнього вчителя музики у процесі фахової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Кіровоград. 2010. 20 с.
Зязюн І. А., Кравченко І. Ф., Кривонос І. О. Педагогічна майстерність: підручник. 2-ге вид. Київ. 2004.
Кабриль К. В. Формування ціннісних компетентностей майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі диригентсько-хорової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ. 2013. 20 с.
Когут І. В. Формування професійно-педагогічної комунікативної компетентності майбутнього вчителя: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Полтава. 2015. 20 с.
Лісун Д. В. Формування професійних герменевтичних умінь майбутнього музиканта-виконавця у фаховій підготовці: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ. 2011. 20 с.
Михалюк А. М. Формування виконавської культури майбутніх учителів музики засобами українського фортепіанного мистецтва: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ. 2014. 20 с.
Овчаренко Н. А. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук. Київ. 2016. 40 с.
Олексюк О. М., Ткач М. М., Лісун Д. В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монографія. Київ. 2013.
Пустовіт Л. О. Словник іншомовних слів. Київ. 2000.