РОЗВИТОК ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162393Ключові слова:
Екологічна освіта, екологічна культура, вчитель основ здоров’я, компоненти екологічної культури.Анотація
Сучасна екологічна криза, представляючи потужний виклик суспільству, підтверджує той факт, що людина на шляху до науково-технічного прогресу, володіє лише тим досвідом екологічної діяльності, який не сприяв успішній її адаптації і характеризується екологічною нестабільністю. Провідна роль в цьому процесі належить системі освіти, враховуючи її випереджальний характер.
Визнання екологічних проблем як глобальних, визначає необхідність комплексного спрямування освіти на формування екологічної культури, як однієї з найвищих цінностей.
Екологічна культура є складним педагогічним феноменом, що володіє багатокомпонентною структурою. Серед найбільш використовуваних компонентів підготовки майбутнього вчителя є: змістовий, мотиваційний, операційно-діяльнісний.
Узгоджене поєднання у освітньому процесі специфічних організаційно-педагогічних форм, методів і засобів забезпечує умови для ефективного формування екологічних знань, поглядів, переконань з проблеми взаємодії людини й природи, формування ціннісних орієнтирів свідомого, активного і головне, відповідального ставлення до проблем довкілля та їх розв’язання. Таким чином, забезпечуються умови ефективного формування екологічної культури майбутніх учителів у навчально-виховному процесі.
Посилання
Андрієвський Б. М. Організаційно-педагогічні умови формування екологічної культури студентів. Науковий вісник МДУ. 2009. № 7(2). С. 97–101.
Липин С. А. Человек глазами природы: монография. М.: Сов. писатель, 1985.
Лихачев Б. Т. Экология личности. Педагогика. 1993. № 2. С. 19–24.
Люленко С. О. Методологічні підходи у екологічній освіті. Природничі науки в системі освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Умань, 27 лютого 2013 р.). Умань: ПП Жовтий О. О., 2013. С. 147–150.
Совгіра С. В. Підготовка майбутнього вчителя до екологічного виховання виховання старшокласників (на краєзнавчому матеріалі): дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Умань, 1999. 224 с.
Степанова Г. А. Теория и практика формирования профессионально-педагогической готовности студентов к реабилитации средствами физической культуры: автореф. дис. на соиск. ученой степени докт. пед. наук: 13.00.01 / Моск. гос. пед. ун-т. М., 1999. 46 с.
Ясвин В. А. Психология отношения к природе. М.: Смысл, 2000. 456 с.