РОЗВИТОК ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Світлана Люленко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна
  • Вікторія Берчак Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162393

Ключові слова:

Екологічна освіта, екологічна культура, вчитель основ здоров’я, компоненти екологічної культури.

Анотація

Сучасна екологічна криза, представляючи потужний виклик суспільству, підтверджує той факт, що людина на шляху до науково-технічного прогресу, володіє лише тим досвідом екологічної діяльності, який не сприяв успішній її адаптації і характеризується екологічною нестабільністю. Провідна роль в цьому процесі належить системі освіти, враховуючи її випереджальний характер.

Визнання екологічних проблем як глобальних, визначає необхідність комплексного спрямування освіти на формування екологічної культури, як однієї з найвищих цінностей.

Екологічна культура є складним педагогічним феноменом, що володіє багатокомпонентною структурою. Серед найбільш використовуваних компонентів підготовки майбутнього вчителя є: змістовий, мотиваційний, операційно-діяльнісний.

Узгоджене поєднання у освітньому процесі специфічних організаційно-педагогічних форм, методів і засобів забезпечує умови для ефективного формування екологічних знань, поглядів, переконань з проблеми взаємодії людини й природи, формування ціннісних орієнтирів свідомого, активного і головне, відповідального ставлення до проблем довкілля та їх розв’язання. Таким чином, забезпечуються умови ефективного формування екологічної культури майбутніх учителів у навчально-виховному процесі.

Біографії авторів

Світлана Люленко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доцент кафедри біології та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Вікторія Берчак, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Викладач кафедри біології та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Андрієвський Б. М. Організаційно-педагогічні умови формування екологічної культури студентів. Науковий вісник МДУ. 2009. № 7(2). С. 97–101.

Липин С. А. Человек глазами природы: монография. М.: Сов. писатель, 1985.

Лихачев Б. Т. Экология личности. Педагогика. 1993. № 2. С. 19–24.

Люленко С. О. Методологічні підходи у екологічній освіті. Природничі науки в системі освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Умань, 27 лютого 2013 р.). Умань: ПП Жовтий О. О., 2013. С. 147–150.

Совгіра С. В. Підготовка майбутнього вчителя до екологічного виховання виховання старшокласників (на краєзнавчому матеріалі): дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Умань, 1999. 224 с.

Степанова Г. А. Теория и практика формирования профессионально-педагогической готовности студентов к реабилитации средствами физической культуры: автореф. дис. на соиск. ученой степени докт. пед. наук: 13.00.01 / Моск. гос. пед. ун-т. М., 1999. 46 с.

Ясвин В. А. Психология отношения к природе. М.: Смысл, 2000. 456 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Люленко, С., & Берчак, В. (2019). РОЗВИТОК ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 224–231. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162393

Номер

Розділ

Статті