ПРОБЛЕМА ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ І ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162395Ключові слова:
Майбутній учитель образотворчого мистецтва, творча діяльність, професійний саморозвиток, особистісний саморозвиток, творча самореалізація, самопізнання.Анотація
Проблема професійного саморозвитку майбутнього вчителя образотворчого мистецтва нерозривно пов’язана з його самореалізацією у творчій діяльності, особистісно-духовним становленням, виявом індивідуальності й неповторності. Адже сучасний пошук у системі вищої художньо-педагогічної освіти спрямований на вирішення завдань формування особистості, яка здатна реалізувати свій творчий потенціал у складних динамічних соціально-економічних умовах. У статті проаналізовано поняття творчої самореалізації особистості, яку вчені вважають її базовою потребою, як важливого механізму і компоненту саморозвитку. Охарактеризовано сутність понять «саморозвиток», «само-реалізація», «самоствердження», «самоактуалізація», «саморегуляція», «самоорганізація», «самоосвіта», «самовиховання», «самовизначення», «самопізнання». Творча діяльність розглядається як важлива умова саморозвитку особистості, розвитку її творчого потенціалу, як процес самотворення і безперервного розвитку людини.Посилання
Андреев В. И. Эвристика для творческого саморазвития. Казань: Изд-во Казан, гос. ун-та, 1994. 247с.
Бердяев Н. А. Философия творчества, культуры и искусства: в 2 т. М.: Искусство, 1994. Т. 1. 544 с.
Бех І. Д. Виховання особистості: навчально-методичний посібник: [у 2-х кн.]. К.: Либідь. К. 2: Осибистісно-орієнтований підхід: науково-практичні засади. Київ: Либідь. 2003. 341 с.
Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию. М.: Школа – Пресс, 1995. 448 с.
Зязюн І. А. Неперервна освіта: концептуальні засади і сучасні технології. Творча особистість у системі неперервної освіти: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 16–17 травня 2000 р. Харків: УДПУ, 2000. С. 8–16.
Маслоу А. Психология бытия. К.: ВПР, 1997. 360 с.
Маслоу А. Самоактуализация личности и образование. К.: Донецк, 1994. 232 с.
Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях. Вопросы психологии. 1991. № 4. С. 28–38.
Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя. М.: Флинта: МПСИ, 1998. 200 с.
Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів. Х.: Прапор, 2009. 672 с.
Роджерс К. Р. Становление личности. Взгляд на психотерапию. М.: Эксмо-Пресс, 2001. 416 с.
Тимофеева Н. В. Самореализация личности дошкольника в обучении как педагогическая проблема: дис. ... канд. пед. наук / Хабар. гос. пед. ун-т. Хабаровск, 1999. 197 с.
Хьелл. Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение). Санкт Петербург: Питер Пресс, 1997. 608 с.