ПРОБЛЕМА ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ І ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Ольга Музика Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162395

Ключові слова:

Майбутній учитель образотворчого мистецтва, творча діяльність, професійний саморозвиток, особистісний саморозвиток, творча самореалізація, самопізнання.

Анотація

Проблема професійного саморозвитку майбутнього вчителя образотворчого мистецтва нерозривно пов’язана з його самореалізацією у творчій діяльності, особистісно-духовним становленням, виявом індивідуальності й неповторності. Адже сучасний пошук у системі вищої художньо-педагогічної освіти спрямований на вирішення завдань формування особистості, яка здатна реалізувати свій творчий потенціал у складних динамічних соціально-економічних умовах. У статті проаналізовано поняття творчої самореалізації особистості, яку вчені вважають її базовою потребою, як важливого механізму і компоненту саморозвитку. Охарактеризовано сутність понять «саморозвиток», «само-реалізація», «самоствердження», «самоактуалізація», «саморегуляція», «самоорганізація», «самоосвіта», «самовиховання», «самовизначення», «самопізнання». Творча діяльність розглядається як важлива умова саморозвитку особистості, розвитку її творчого потенціалу, як процес самотворення і безперервного розвитку людини.

Біографія автора

Ольга Музика, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри образотворчого мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Андреев В. И. Эвристика для творческого саморазвития. Казань: Изд-во Казан, гос. ун-та, 1994. 247с.

Бердяев Н. А. Философия творчества, культуры и искусства: в 2 т. М.: Искусство, 1994. Т. 1. 544 с.

Бех І. Д. Виховання особистості: навчально-методичний посібник: [у 2-х кн.]. К.: Либідь. К. 2: Осибистісно-орієнтований підхід: науково-практичні засади. Київ: Либідь. 2003. 341 с.

Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию. М.: Школа – Пресс, 1995. 448 с.

Зязюн І. А. Неперервна освіта: концептуальні засади і сучасні технології. Творча особистість у системі неперервної освіти: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., 16–17 травня 2000 р. Харків: УДПУ, 2000. С. 8–16.

Маслоу А. Психология бытия. К.: ВПР, 1997. 360 с.

Маслоу А. Самоактуализация личности и образование. К.: Донецк, 1994. 232 с.

Митина Л. М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях. Вопросы психологии. 1991. № 4. С. 28–38.

Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя. М.: Флинта: МПСИ, 1998. 200 с.

Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів. Х.: Прапор, 2009. 672 с.

Роджерс К. Р. Становление личности. Взгляд на психотерапию. М.: Эксмо-Пресс, 2001. 416 с.

Тимофеева Н. В. Самореализация личности дошкольника в обучении как педагогическая проблема: дис. ... канд. пед. наук / Хабар. гос. пед. ун-т. Хабаровск, 1999. 197 с.

Хьелл. Л., Зиглер Д. Теории личности (Основные положения, исследования и применение). Санкт Петербург: Питер Пресс, 1997. 608 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Музика, О. (2019). ПРОБЛЕМА ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ І ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА: СУТНІСНИЙ АСПЕКТ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 232–240. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162395

Номер

Розділ

Статті