ВДОСКОНАЛЕННЯ ФОРТЕПІАННО-ВИКОНАВСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАГІСТРАНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФАХУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162400Ключові слова:
Фортепіанно-виконавська майстерність, студенти- інструменталісти, виконавський образ, музичні здібності, загальні здібності, фахова підготовка.Анотація
У статті висвітлюється проблема вдосконалення фортепіанно-виконавської майстерності магістрантів-інструменталістів на заняттях з фаху. У даному контексті автор розглядає наступі аспекти: формування виконавського образу та розвиток музичних і загальних здібностей студентів. Автором досліджуються три стадії формування виконавського образу як продукту творчої уяви: процес породження виконавського образу, основні ознаки якого проявляються при прослуховуванні конкретних музичних творів; розуміння образу, що передбачає процес осмислення контексту виконуваних музичних творів, усвідомлення внутрішнього зв’язку цього контексту з музичним змістом; третя, вища стадія формування виконавського образу, яка передбачає вміння спонтанно і природно його відтворювати під час концертного виступу. Проблему розвитку музичних і загальних здібностей студентів автор розглядає як здатність до сприйняття інтонаційно-образної,
емоційної сфер музики і як здатність до орієнтування в її «акустичної картині».
Посилання
Алексеев А. Методика обучения игре на фортепиано. М.: Музыка, 1961. 288 с.
Нейгауз Г. Г. Об искусстве фортепианной игры: записки педагога. М.: Классика-ХХІ, 1999. 232 с.
Цагарелли Ю. А. Психология музыкально-исполнительской деятельности. С.-Пб.: Композитор Санкт-Петербург, 2008. 368 с.
Цыпин Г. М. Музыкально-исполнительское искусство: Теория и практика. СПб.: Алтея, 2001. 320 с.
Сизова Е. Р. Профессиональная компетентность специалиста-музыканта: структура, содержание, методы развития. Высшее образование. 2007. № 11. С. 36–38.