КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Катерина Павелків Рівненський державний гуманітарний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162402

Ключові слова:

Іншомовна підготовка, іншомовна компетентність, критерії, показники, рівні іншомовної компетентності, фахівці соціальної сфери, університет.

Анотація

У статті проаналізовано підходи до побудови критеріально-показникової системи оцінки результатів іншомовної професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти; охарактери-зовано основні теоретичні підходи до обґрунтування критеріїв і рівнів в українських педагогічних дослідженнях. Спроектовано власну систему критеріїв іншомовної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери, до якої віднесено мотиваційний, комунікативний, практичний, когнітивний, діяльнісний, соціокультурний, особистісний, рефлексивний критерії. Сформульовано висновок, що означена система критеріїв дозволить реалізувати міждисциплінарний підхід до іншомовної підготовки майбутніх фахівців через урахування їх особистих потреб і соціальних запитів. Обґрунтовано творчий, середній, достатній, незадовільний рівні іншомовної компетентності майбутніх фахівців соціальної сфери в умовах університету.

Біографія автора

Катерина Павелків, Рівненський державний гуманітарний університет

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Бабій І. В. До питання про критерії, показники та рівні сформованості професійного мовлення у майбутніх фахівців сфери обслуговування. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук праць. / редкол. І. А. Зязюн та ін. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2014. Вип. 39. С. 83–88.

Галицька М. М. Формування у студентів вищих навчальних закладів сфери туризму готовності до іншомовного спілкування: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. К., 2007. 20 с.

Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. К.-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2010. 308 с.

Горбуліч І. Підготовка майбутніх фахівців з маркетингу до ділового спілкування засобами професійно-орієнтованої технології: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. Старобільськ, 2016. 292 с.

Гришкова Р. О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей. Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2007. 427 с.

Зайченко І. В. Педагогіка: навч. посібник для студ. вищих пед. навч. закладів. Чернігів: Деснянська правда, 2003. 528 с.

Звягинский В. И., Закирова А. Т. Идея, замысел и гипотеза педагогического исследования. Педагогика. 1997. № 2. С. 9–14.

Канюк О. Л. Формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх соціальних працівників у процесі професійної підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 / Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2009. 20 с.

Карпенко О. Г. Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра наук: 13.00.04 / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. К., 2008. – 46 с.

Мазін В. М. Критерії та показники сформованості культури самореалізації педагога. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. 2007. Вип. 41. С. 217–225.

Можаровська О. Е. Формування готовності до професійно орієнтованого іншомовного спілкування майбутніх фахівців у коледжах технічного профілю: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця, 2016. 278 с.

Нітенко О. В. Іншомовна підготовка фахівців права в трицикловій системі вищої освіти: європейський досвід: дис. … докт. пед. наук: 13.00.004 / Національна академія педагогічних наук України, Інститут вищої освіти. К., 2015. 446 с.

Педагогічний словник / редкол.: М. Д. Ярмаченко, І. А. Зязюн, В. М. Мадзігон, Н. Г. Ничкало, О. Я. Савченко, О. В. Сухомлинська та ін.; за ред. М. Д. Ярмаченка. К.: Педагогічна думка, 2000. 516 с.

Рубель Н. В. Іншомовна професійна підготовка майбутніх екологів у системі екологічної освіти України. Вісник ЛДУ БЖД. 2013. № 8. С. 282–288.

Рябова Ю. М. Підготовка майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в багатонаціональному середовищі: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Чорноморський державний університет імені Петра Могили. Миколаїв, 2016. 238 с.

Тинкалюк О. В. Педагогічні умови формування готовності майбутніх економістів до професійного іншомовного спілкування: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2014. 20 с.

Тинкалюк О. Модель формування готовності майбутніх економістів до професійного іншомовного спілкування. Вісник Львівського університету. 2013. Вип. 29. С. 27–39.

Хоменко О. В. Іншомовна підготовка студентів економічних спеціальностей в контексті глобалізації: монографія. К.: КНУТД, 2014. 364 с.

Хоменко О. В. Концептуальні засади іншомовної підготовки в умовах глобалізованого інформаційного суспільства. Вісник. 2017. № 148. С. 172–175.

Шумейко Н. В. Професійна іншомовна підготовка майбутніх фахівців гуманітарного профілю в університетах Словаччини: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПНУ. К., 2017. 290 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Павелків, К. (2019). КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 273–283. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162402

Номер

Розділ

Статті