СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

  • Марія Ткач Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені І. А. Зязюна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162407

Ключові слова:

Методологічні підходи, професійне світорозуміння, універсалії педагогічної культури, майбутній вчитель музичного мистецтва, університет, професійна підготовка, міждисциплінарність, методологія освіти, вища мистецька освіта.

Анотація

У статті досліджено методологічні засади сучасних підходів до проблеми формування професійного світорозуміння майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах та виявлено їх ціннісний потенціал щодо нового розуміння цілей, завдань і функцій вищої мистецької освіти. Доведено, що суттєву методологічну цінність до проблеми формування професійного світорозуміння майбутніх учителів музичного мистецтва в університетах становлять такі підходи: онтологічний, антропологічний, культурологічний, феноменолого-герменевтичний, системно-синергетичний, компетентнісний.

Біографія автора

Марія Ткач, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені І. А. Зязюна

Кандидат педагогічних наук, доцент, докторант Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені І. А. Зязюна

Посилання

Головко Б. А. Філософська антропологія: навч. посіб. Київ: ІЗМН, 1997. 240 с.

Духовність особистості в системі мистецької освіти: зб. пр. наук. шк. д-ра пед. наук, проф. О. М. Олексюк. Київський ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. Вип. 2. 160 с.

Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії: монографія. Черкаси: Вид. від ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. 608 с.

Кремень В. Г. Сучасний навчальний процес як синергетична система. Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія: монографія / за ред. В. Кременя, Т. Левовицького, В. Огнев’юка та ін. Київ: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. С. 21–46.

Кузнецов В. Г. Герменевтическая феноменология в контексте философских воззрений Густава Густавовича Шпета. Логос, 1991. № 2. С. 199–214.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки. URL: http://www.meduniv.lviv.ua/files/info/nats_strategia.pdf. (дата звернення 19.10.2018).

Олексюк О. М., Ткач М. М. Музично-педагогічний процес у вищій школі: наук.-метод. посіб. Київ: Знання України, 2009. 123 с.

Олексюк О. М. Музична педагогіка: навч. посіб. Київ Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. 248 с.

Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мистецька: навч. посіб. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. 360 с.

Ткач М. М. Універсалії педагогічної культури в структурі професійного світорозуміння майбутнього вчителя музики. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія: зб. статей. Ялта: РВВ КГУ, 2014. Вип. 45. Ч. 3. С. 227–233.

Фомина З. В. Философия музыки: Учебное пособие для студентов и аспирантов музыкальных вузов. Саратов: Саратовская государствен-ная консерватория имени Л. В. Собинова, 2011. 208 с.

Чухина Л. Человек и его ценностный мир в феноменологической философии Макса Шелера. Послесловие. Шелер М. Избранные произведения / пер. с нем. Москва, 1994. С. 379.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ткач, М. (2019). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО СВІТОРОЗУМІННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УНІВЕРСИТЕТАХ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 315–327. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162407

Номер

Розділ

Статті