ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Наталія Горбатюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162408

Ключові слова:

Особистість, навчання, виховання, технологія, викладач, особистісно орієнтоване навчання, особистісно зорієнтоване виховання, хімічні дисципліни.

Анотація

У статті подана характеристика сутності особистісно орієнтованого виховання та навчання, розкрито їх значення в навчальному процесі з метою оптимізації закріплення та засвоєння знань, умінь та навичок з хімії. Встановлено, що при такому навчанні та вихованні особистість наділена суб’єктними властивостями (її незалежність, здатність до вибору, рефлексії, саморегуляції), виступає системоутворюючим началом педагогічного процесу, головними цілями при цьому стає створення умов для розвитку індивідуально-особистісних здібностей, властивостей. Доведено, що одним з найефективніших підходів до навчання хімічних дисциплін є особистісно орієнтоване навчання та виховання, котре сприяє гармонійному розвитку та розкриттю творчого потенціалу студентів, позбавленню невпевненості в собі, зменшенню суперечності між рівнем набутих теоретичних знань та можливістю продуктивного використання їх в професійній діяльності.

Біографія автора

Наталія Горбатюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доцент кафедри хімії, екології та методики їх навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитания. М.: Прогресс, 1986. 421 с.

Бех І. Біля витоків сутності особистості. Шлях освіти. 1999. № 2. С. 10–14.

Бех І. Д. Наукові принципи особистісно зорієнтованого виховання школярів. В. О. Сухомлинський і сучасні проблеми особистісно зорієнтованого виховання: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конф., 26 травня 2000 р. / Уманський держ. педагог. ун-т імені Павла Тичини; відп. ред. В. Г. Кузь. К.: Наук. світ, 2000. С. 7–10.

Бех І. Д. Особистісно зорієнтовані виховання. К.: ІЗМН, 1998. 204 с.

Бех І. Особистісно-зорієнтоване виховання: шляхи реалізації. Рідна школа. 1999. № 12. С. 13–16.

Бех І. Особистісно-зорієнтоване виховання: шляхи реалізації. Рідна школа. 2000. № 1. С. 10–13.

Бойко А. М. Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації: навч.- метод. посіб. К.: ІЗМН 1996. 232 с.

Бондаревская Е. В. Вариативность стратегии личностно-ориентированого воспитания. Лучшие страницы педагогической прессы. 2001. № 1. С. 63–71.

Коробченко А. А. Проблеми особистісно-орієнтованого навчання у вищих навчальних закладах. Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). Бердянськ: БДПУ, 2005. № 4. С. 5–12.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / під. ред. М. Л. Проколієнко; упор. В. В. Андрієвська, Г. О. Балл, О. Т. Губко, О. В. Проскура. К.: Рад. шк., 1989. 608 с.

Кузь В. Г. Школа В. Сухомлинського – школа самореалізації особистості. В. О. Сухомлинський і сучасні проблеми особистісно зорієнтованого виховання: матеріали Всеукраїнської наук.-пркт. конф., 26 травня 2000 р. / Уманський держ. педагог. ун-т імені Павла Тичини; відп. ред. В. Г. Кузь. К.: Наук. світ, 2000. С. 19–26.

Подмазин С. И. Личностно-ориентированное образование: социально-философское исследование. Запорожье: Просвіта, 2000. 250 с.

Сухомлинський В. О. Слово вчителя в моральному вихованні. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: в 5-ти т. К.: Рад. шк., 1977. Т. 5: Статті. С. 321–330.

Якиманская И. С. Разработка технологии личностно ориентированого обучения. Вопросы психологии. 1995. № 2. С. 31–42.

Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе. М.: Сентябрь, 1996. 96 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Горбатюк, Н. (2019). ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 228–235. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162408

Номер

Розділ

Статті