ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У КРОС-КУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162411Ключові слова:
Духовно-моральний розвиток, умови формування готовності до духовно-морального розвитку, крос-культурний простір, взаємодія, досвід спілкування.Анотація
Стаття присвячена огляду психолого-педагогічних підходів до визначення умов, що впливають на готовність студентів до духовно-морального розвитку молодших школярів у крос-культурному просторі. У педагогічній науці умова розглядається як забезпечення педагогічно доцільної відповідності теоретичної та практичної підготовки майбутніх учителів у досягненні певного результату. Визнається важливість таких умов, як забезпечення виховання досконалої особистості; виховного впливу, спрямованого на досягнення успіхів у навчанні та гармонійному поєднанні набуття професійних знань та умінь і духовно-морального розвитку; досягнення високого особистісного рівня духовно-морального розвитку тощо. Вирішальною є готовність студентів до духовно-морального розвитку молодших школярів у крос-культурному просторі. Показниками готовності педагогів до духовно-морального розвитку молодших школярів у крос-культурному просторі є виражене особистісне переконання в необхідності опанування знаннями і навичками щодо духовно-морального розвитку молодших школярів, визнання системи педагогічної освіти неодмінною частиною єдиного світового освітнього простору та орієнтацією на його глобальні проблеми.
Посилання
Бех І. Д. Виховання особистості: навч.-метод. видання: у 2 кн. К., 2003. Кн. 1: Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні
засади. 2003.
Будник О. Б. Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності: теорія і практика. Дніпропетровськ, 2014.
Ляпунова В. А. Психолого-педагогічні умови формування толерантності у дітей старшого дошкільного віку. Педагогіка та психологія: зб. наук. праць. Харків, 2016. № 52. С. 60–69.
Москальова Л. Ю. Виховання у майбутніх учителів морально-етичної культури: теоретичний та методичний аспекти. Мелітороль, 2009. 464 с.
Руссо Ж.-Ж. Педагогические сочинения: в 2 т. / [пер. с франц.]. М., 1981. 656 с.
Сорока О. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання арт-терапевтичних технологій. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 7(51). С. 156–165.
Шевченко Ю. М. Специфіка підготовки майбутніх фахівців початкової освіти до духовно-морального розвитку особистості молодшого школяра в крос-культурному просторі. Молодий вчений. Херсон, 2017. № 12. С. 484–490.