ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ФАХІВЦЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

Автор(и)

  • Оксана Самойленко Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162422

Ключові слова:

Система освіти дорослих, професійна компетентність фахівця, професійне мислення, професійна самосвідомість, професійна творчість, порадництво, андрагог, дорослий учень.

Анотація

У статті представлено результати теоретичного аналізу особливостей формування професійної компетентності фахівця у системі освіти дорослих Словацької республіки для їх творчого використання у сучасній вітчизняній освітній практиці.

За наслідками дослідження описано діючу модель професійної підготовки фахівців у Словаччині ‒ тривимірну модель освіти дорослих, основними компонентами якої є когнітивний, прагматичний та креативний. Доведено, що професійна компетентність фахівця у даній моделі виступає результатом взаємодії вказаних компонентів і розглядається як результат продуктивного особистісно-професійного розвитку, важлива умова дорослого. Встановлено, що професійна компетентність фахівця містить дві складові частини – мотиваційну (сукупність мотивів діяльності, які необхідні для професійної діяльності особі як професіоналу) та операційну (практична здатність успішно реалізовувати свої посадові компетенції у процесі професійної діяльності на підприємствах як фахівець).

У підсумку з’ясовано, що ефективність формування професійної компетентності фахівця забезпечує система порадництва, ключової фігурою якої виступає андрагог ‒ педагог, гнучко мислячий і нестандартно діючий у динамічно перемінному концептуальному полі сучасної освіти, який формує унікальний досвід дорослого учня. 

Біографія автора

Оксана Самойленко, Житомирський державний університет імені Івана Франка

Кандидат педагогічних наук, докторант кафедри педагогіки Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Frk V., Kredátus J. Komunikácia v personálnej a sociálnej praxi. Kapitoly o sociálnej komunikácii a vedení tímov. Prešov: Akcent Print, 2007.

Kalnický J. Systémová andragogika. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007.

Lukáč E. Spoločnosť založená na vedomostiach – k niektorým výzvam vo vzdelávaníм dospelých. Prešov: FF PU, 2017. С. 66–78.

Machalová M. Psychológia vo vzdelávaní dospelých. Bratislava: Gerlach Print, 2006.

Mayer K. Poradenstvo v andragogickom kontexte. Prešov: FF PU, 2017. 134 s.

Mužík J. Profesní vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká Republika, 2012.

Pirohová I. Teorie vydelávania dospelých. Prešov: Prešovska univeryita v Prešove. Fakulta humanitných a prírodných vied, 2015. 189 с.

Pirohová I. Úloha andragogiky v spoločnosti založenej na vedomostiach. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove, 249 s.

UNESCO. The General Conference Adopts a Recommendation on Adult Education. Adult Education Informational Notes. P., 1977. № 1. P. 2.

Zakon c. 568/2009 z. z. o celozivotnom vzdelavani. 2009. URL: http://www.minedu.Sk/data/files/l901.pdf.

##submission.downloads##

Як цитувати

Самойленко, О. (2019). ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ФАХІВЦЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ СЛОВАЦЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (18), 417–425. https://doi.org/10.31499/2307-4914.18.2018.162422

Номер

Розділ

Статті