ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ДО УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162427Ключові слова:
Менеджмент, освітній менеджмент, управління, заклад професійно-технічної освіти, фактори середовища, ринок праці.Анотація
У статті розкрито сутність поняття «менеджмент» і його історичну трансформацію, визначено задачі менеджменту як галузі прикладної професійної діяльності. Проаналізовано закономірності управлінської діяльності в закладах освіти та розкрито сутність концептуальних підходів до управління в умовах сучасного суспільного середовища. Також виокремлено та охарактеризовано зовнішні та внутрішні фактори, які безпосередньо чи опосередковано впливають на прийняття управлінських рішень в закладах професійно-технічної освіти.Посилання
Баєва О. Державно-громадські засади управління вищою освітою СІЛА в контексті досвіду для ВНЗ України / О. Баєва // Освіта і управління. - 2010. -№1.-С. 143-149.
Барліт О. Основи стратегічного менеджменту в освіті: навч. посіб. / О. О. Барліт, М. В. Елькін, М. М. Окса. - Мелітополь : ММД, 2009. - 256 с.
Бондар В. Управління розвитком конкурентоспроможності вчителя в процесі професійної підготовки / В. Бондар // Освіта і управління. - 2007. - № 3-4. - С. 44-52.
Калініна Л. Моделі управлінської діяльності керівника школи / Л. М. Калініна // Педагогічні інновації: ідеї, реалізації, перспективи : зб. наук, праць / редкол. Л. І. Даниленко та ін. - К.: Логос, 2000. - 308 с.
Канафоцька Г. Менеджмент творчості як нова парадигма в управлінні освітою / Г. Канафоцька // Директор школи, ліцею, гімназії. - 2009. - № 1.-С. 83-84.
Орлов А. Управление учебно-воспитательной работой в общеобразовательной школе общества развитого социализма : монография. - М., 1985.-32 с.
Пащенко О. Обробка навчальних та навчально-тематичних планів підвищення кваліфікації керівників ПТНЗ на основі ключових компетентностей / О. Пащенко // Нова пед. думка. - 2010. - № 2. - С. 20-22.