ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЕКТУ В ПРАКТИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162498Ключові слова:
Технологія, метод проекту, професійна компетентність, професійна підготовка, вчитель трудового навчання.Анотація
У статті висвітлено питання використання методу проекту в професійній підготовці вчителя трудового навчання та технологій у вищому педагогічному навчальному закладі. Констатовано, що метод проектів забезпечує можливість встановлення міцних зв ’язків між теоретичними знаннями студентів і їх практичною предметно-перетворювальною діяльністю. Охарактеризовано основні типи навчальних проектів студентів, описано вимоги, що ставляться до проектів для забезпечення дієвості цього методу у формуванні у них ключових компетентностей.Посилання
Гончаренко С. Ц. Український педагогічний словник. - К. : Либідь, 1997.-376 с.
Карбованець О. Метод проектів-сучасна педагогічна технологія навчання освітніх закладів різних рівнів / О. Карбованець, Н. Куруц [та ін.] // Науковий вісник Ужгородського нац. університету: Сер.: Педагогіка. Соціальна робота. - 2008. - Вип. 15. - С. 80-83.
Коберник О. М. Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід : навч. посіб. / за ред. О. М. Коберника, В. К. Сидоренка. - Умань : СПД Жовтий, 2008. -216 с.
Малкова И. Ю. Образовательный потенциал проектирования в высшей школе: компетентностный подход / И. Ю. Малкова // Современные наукоемкие технологии. - 2007. - № 3. - С. 81-85.
Межпредметные связи в формировании технического мышления студентов технологического образования / О. В. Сидоров, Е. Б. Петелина, Л. В. Яковлева, А. В. Гоферберг // Инновации и инвестиции. - 2015. - №5.-С. 178-181.
Метод проектов в технологическом образовании школьников: пособие для учителя / М. Б. Павлова, М. И. Гуревич, Дж. Питт, И. А. Сасова. - М. : Вентана - Графф, 2003. - 296 с.
Омельчук О. Метод проектів у підготовці вчителів технологій до профільного навчання учнів художньої обробки матеріалів / О. Омельчук, В. Шабата // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер.: Педагогічні науки. - 2016. - Вип. 147. - С. 173-177. - Режим доступу : http ://nbuv. gov.ua/UJRN/Nz_p_2016 147 46/
Радченко О. А. Мета і завдання профільного трудового навчання в старшій школі / О. А. Радченко // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2010. - № 1. - С. 24-27.
Рыбина О. Проектная деятельность / О. Рыбина // Лучшие страницы педагогической прессы. - 2004. - № 1. - С. 46-49.
Селевко Г. К. Образовательные технологии / Г. К. Селевко. - М. : Нар. образование, 1998. - 147 с.
Смирнова М. А. Развитие профессиональных компетенций бакалавров в условиях проектного обучения в вузе : автореф. дне. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.08 / М. А. Смирнова. - Калининград, 2007. - 24 с.
Ткачук С. Організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів освітньої галузі «Технологія» до викладання художніх ремесел в основній школі / С. Ткачук // Наукові записки Тернопільського нац. пед. університету ім. В. Гнатюка. Серія: Педагогіка, 2007. -№ 8. - С. 55-61.
Хотунцев Ю. Л. Проекты в школьном курсе «Технология» / Ю. Л. Хо- тунцев, В. Д. Симоненко, О. А. Козина, Б. И. Орлов, М. Н. Шигонцев // Школа и производство. - 1994. - № 4. - С. 89-93.