МЕНТАЛЬНІ КАРТИ ЯК ЗАСІБ ЗАСВОЄННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНО-ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Галина Ткачук Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162502

Ключові слова:

Інформатика, ментальні карти, карти знань, карти розуму, інтелект-карти, технологія, майндмеппінг, Веб 2.0.

Анотація

Автором висвітлено структуру технічних компетентностей майбутнього учителя інформатики та визначено, що вона поєднує технічні знання, уміння, навички і виявляється у готовності до ефективного застосування технічних засобів для вирішення завдань у професійній діяльності; розглянуто поняття технічного знання як важливого компонента технічних компетентностей та виявлено, що ефективним засобом їх формування є ментальні карти, які можуть бути використані в якості допоміжного засобу у процесі навчання; наведено приклади використання ментальних карт при вивченні дисципліни «Інформатика та ІКТ».

Біографія автора

Галина Ткачук, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Кононец Н. В. Технологія майндмеппінгу як педагогічна технологія ресурсно-орієнтованого навчання інформатики в коледжі [Електронний ресурс] / Н. В. Кононец // Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія». 2013. - №2(14). - С. 125-131. - Режим доступу : http://ea.dgtu.donetsk.ua: 8080/йапс11е/123456789/27912.

Кухаренко В. М. та ін. Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В. М. Кухаренко, С. М. Березенська, К. Л. Бугайчук та ін. ; за ред. В. М. Кухаренка. - Харків : «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016.-284 с.

Менякіна М. С. Педагогічні можливості сервісів Веб 2.0 / М. С. Ме- някіна // Комп’ютер у школі та сім’ї. - 2009. - № 8. - С. 24-26.

Мюллер X. Составление ментальных карт: метод генерации и структурирования идей / X. Мюллер ; [пер. с нем. В. В. Мартыновой, М. М. Дремина]. - М. : Омега-Л, 2007. - 126 с.

Олефіренко Н. В. Сучасні інструментальні засоби створення електронних ресурсів навчального призначення / Н. В. Олефіренко//Комп’ютер у школі та сім’ї. - 2012. - № 6. - С. 36-42.

Радомська Т. О. Візуалізація навчальної інформації з використанням ментальних карт / Т. О. Радомська // Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України : зб. матеріалів наук. конф. -К.: ІІТЗН НАПН України, 2017. - С. 93-94.

Стеценко Н. М. Формування інформаційно-комунікаційної культури керівника освітньої установи [Електронний ресурс] / Н. М. Стеценко, Т. В. Бондаренко // Інформаційно-комунікаційні технології навчання : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 16-17 березня 2016 р. - Режим доступу : http://dspace.udpu.org.ua: 8080/]зриі/ЬйдІтеат/ 6789/4818/1/IKT_kerivnyka.pdf.

Черній М. Карти знань як засіб збільшення ефективності засвоєння навчального матеріалу учнями та їх застосування за допомогою веб- сервісів / М. Черній // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2012.-№ 6 (ч. 1).-С. 87-94.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ткачук, Г. (2019). МЕНТАЛЬНІ КАРТИ ЯК ЗАСІБ ЗАСВОЄННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗНАНЬ У ПРОЦЕСІ ПРАКТИЧНО-ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (17), 105–112. https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162502

Номер

Розділ

Статті