МЕТОДИКА ПОЕТАПНОЇ КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Андрій Цина Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162506

Ключові слова:

Вчитель технологій, професійна підготовка, компетентність, професійна готовність.

Анотація

У статті обґрунтовується модель компетентнісно орієнтованої професійної підготовки майбутнього вчителя технологій, яка грунтується на концепціях когнітивного, діяльнісного і особистісного розвитку, що визначають компоненти та етапи її здійснення. За критерій якості компетентнісно орієнтованої професійної підготовки майбутнього вчителя технологій прийнято її відповідність моделі його професійно-педагогічної діяльності за показниками набутих навчально-професійних компетент- ностей. Опис вимог професії вчителя технологій здійснено у вигляді матрикулів двох видів (матрикул професії і матрикул професійної готовності фахівця), порівняння яких дає змогу зробити попередні висновки про ефективність розроблених етапів компетентнісно орієнтованої професійної підготовки.

Біографія автора

Андрій Цина, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Доктор педагогічних наук, професор Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / Постанова КМ України від 23 листопада 2011 р. № 1392 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : Шр:/Аакоп2/гасІа.§оу.иа/1а¥8/8Ііо¥/1392- 2011 -%О0%ВЕ

Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования : компетент- ностный подход : [учебное пособие] / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк. - М. : Московский психолого-социальный институт, 2005. -216 с.

Книга вчителя трудового навчання : довідково-методичне видання / [упоряд. С. М. Дятленко. - 2-ге, доповн. вид.]. - Харків : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - 464 с.

Книга вчителя трудового навчання (обслуговуючі види праці) : довідково-метдичне видання / упоряд. Н. Б. Лосина, Б. М. Терещук. - Харків : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - 608 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : [монографія] / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. Я. Савченко ; під заг. ред. О. В. Овчарук. - К. : К.І.С., 2004. -112 с.

Кыверялг А. А. Методы исследования в профессиональной педагогике / А. А. Кыверялг. - Таллин : Валгус, 1980. - 330 с.

Митяева А. М. Содержание многоуровневого высшего образования в условиях реализации компетентностной модели / А. М. Митяева // Педагогика. - 2008. - № 8. - С. 57-65.

Пономарьов О. С. Модель соціальної складової професійної діяльності фахівця / О. С. Пономарьов, С. О. Завєтний. - X. : НТУ «ХПІ», 2008. - 47 с.

Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер. - СПб.: Питер, 2007. - 607 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Цина, А. (2019). МЕТОДИКА ПОЕТАПНОЇ КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (17), 120–126. https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162506

Номер

Розділ

Статті