МЕТОДИКА ПОЕТАПНОЇ КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162506Ключові слова:
Вчитель технологій, професійна підготовка, компетентність, професійна готовність.Анотація
У статті обґрунтовується модель компетентнісно орієнтованої професійної підготовки майбутнього вчителя технологій, яка грунтується на концепціях когнітивного, діяльнісного і особистісного розвитку, що визначають компоненти та етапи її здійснення. За критерій якості компетентнісно орієнтованої професійної підготовки майбутнього вчителя технологій прийнято її відповідність моделі його професійно-педагогічної діяльності за показниками набутих навчально-професійних компетент- ностей. Опис вимог професії вчителя технологій здійснено у вигляді матрикулів двох видів (матрикул професії і матрикул професійної готовності фахівця), порівняння яких дає змогу зробити попередні висновки про ефективність розроблених етапів компетентнісно орієнтованої професійної підготовки.Посилання
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / Постанова КМ України від 23 листопада 2011 р. № 1392 [Електронний ресурс]. - Режим доступу : Шр:/Аакоп2/гасІа.§оу.иа/1а¥8/8Ііо¥/1392- 2011 -%О0%ВЕ
Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования : компетент- ностный подход : [учебное пособие] / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк. - М. : Московский психолого-социальный институт, 2005. -216 с.
Книга вчителя трудового навчання : довідково-методичне видання / [упоряд. С. М. Дятленко. - 2-ге, доповн. вид.]. - Харків : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - 464 с.
Книга вчителя трудового навчання (обслуговуючі види праці) : довідково-метдичне видання / упоряд. Н. Б. Лосина, Б. М. Терещук. - Харків : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - 608 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : [монографія] / Н. М. Бібік, Л. С. Ващенко, О. Я. Савченко ; під заг. ред. О. В. Овчарук. - К. : К.І.С., 2004. -112 с.
Кыверялг А. А. Методы исследования в профессиональной педагогике / А. А. Кыверялг. - Таллин : Валгус, 1980. - 330 с.
Митяева А. М. Содержание многоуровневого высшего образования в условиях реализации компетентностной модели / А. М. Митяева // Педагогика. - 2008. - № 8. - С. 57-65.
Пономарьов О. С. Модель соціальної складової професійної діяльності фахівця / О. С. Пономарьов, С. О. Завєтний. - X. : НТУ «ХПІ», 2008. - 47 с.
Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер. - СПб.: Питер, 2007. - 607 с.