СИСТЕМА СПЕЦІАЛЬНИХ (ФАХОВИХ) КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Дмитро Кільдеров Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (м. Київ), Україна
  • Володимир Стешенко ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ), Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162533

Ключові слова:

Вчитель трудового навчання та технології, спеціальні (фахові) компетентності, спеціальність «014.10-Середня освіта. Трудове навчання та технології», стандарт вищої освіти.

Анотація

Встановлено, що при визначенні переліку загальних і спеціальних (фахових) компетентностей в стандарті вищої освіти необхідно керуватися предметно-функціональним і культурологічним методологічними підходами. Самі компетентності доцільно визначати як здатності до виконання певних практичних і інтелектуальних професійних задач фахівця, якими він має оволодіти у процесі навчання. У переліку спеціальних (фахових) компетентностей у стандарті вищої освіти зі спеціальності «014.10 - Середня освіта. Трудове навчання та технології» необхідно вирізняти дві компоненти: загальну (психолого-педагогічну та спеціалізовану. З урахуванням цього система спеціальних (фахових) (спеціалізованих) компетентностей стандарту професіональної підготовки вчителя трудового навчання та технології має бути представлена таким їх переліком: дидактичні, методичні, дослідницькі, розвивальні (в позакласній і позашкільній діяльності), організаційні (з навчально-матеріальної бази), власними предметно-перетворювальні та загально-технічні (політехнічні).

Біографії авторів

Дмитро Кільдеров, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (м. Київ)

Кандидат педагогічних наук, доцент, декан інженерно-педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова (м. Київ)

Володимир Стешенко, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ)

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і методики технологічної та професійної
освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ)

Посилання

Галузева концепція розвитку неперервної педагогічної освіти. Затверджена Міністерством освіти і наук України 14.08.2013, № 1176.

Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти : монографія / Ю. М. Рашкевич. - Л. : Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 168 с.; Рашкевич Ю. М. Матеріали Національної команди експертів з реформування вищої освіти, проекту ЄС «НЕЮ в Україні». URL : http://www.erasmusplus.org.ua/erasmus/ka3-pidtrymka- reform/natsionalna-komanda-ekspertiv-here/materiali-here. html.

Стешенко В. В. Визначення виробничих функцій, типових задач діяльності та професійних умінь вчителя на основі предметно- функціонального підходу / В. В. Стешенко // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук, праць / заред. Л. Л. Товажнянського, О. Г. Романовського. -Вип. 43(47). -X. : НТУ «ХПІ», 2015. - С. 310-317.

Кільдеров Д. Е. Вимоги до визначення спеціальних (фахових) компетентностей вчителя трудового навчання (до складання стандарту вищої освіти за спеціальністю «014 Середня освіта») / В. В. Стешенко, Д. Е. Кільдеров, Б. В. Стешенко // Актуальні проблеми та перспективи технологічної та професійної освіти : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 23-24 вересня 2016 р.). - Тернопіль : ТИПУ імені Володимира Енатюка, 2016. С. 86-88.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кільдеров, Д., & Стешенко, В. (2019). СИСТЕМА СПЕЦІАЛЬНИХ (ФАХОВИХ) КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (17), 188–194. https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162533

Номер

Розділ

Статті