ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана Попиченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162535

Ключові слова:

Дошкільний заклад освіти, менеджер дошкільної освіти, психологічні аспекти, підготовка менеджерів, функції менеджера, управління, компетентності, психологічна модель.

Анотація

У статті розкритий науковий підхід до визначення понять менеджменту дошкільної освіти та менеджера дошкільного закладу освіти. Проаналізовані психологічні компоненти функцій керівників освітніх закладів. Розглянуті вимоги державного стандарту вищої освіти України до психологічної підготовки магістрів зі спеціальності 012 Дошкільна освіта. Визначені компетентності, знання, уміння й навички, необхідні для здійснення психологічної діяльності у дошкільному закладі освіти. Висвітлені результати анкетування вихователів та завідувачів дошкільних закладів освіти стосовно якостей менеджера, його іміджу, комунікативних здібностей, знань з управлінської діяльності, факторів, що впливають на ефективність педагогічної діяльності. Представлена психологічна модель менеджера дошкільної освіти, що включає такі складові, як здатність до планування та прийняття рішень; роботу з людськими ресурсами, організованість; комунікацію та навички спілкування; забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей та інші.

Біографія автора

Світлана Попиченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Закон України «Про дошкільну освіту». - К.: Ред. журналу «Дошкільне виховання», 2001. - 56 с.

Закорчменна Г. М. Підготовка студентів до педагогічного менеджменту в дошкільній освіті : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Г. М. Закорчменна. - Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. - Одеса, 2000. - 23 с.

Карамушка Л. М. Психологія освітнього менеджменту : навч. посібник/ Л. М. Карамушка. - К. : Либідь, 2004. - 424 с.

Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально- психологічний аспект): монографія / Н. Л. Коломінський. - К.: МАУП, 2000. - 286 с.

Концепція розвитку дошкільної освіти Черкащини / за ред. Н. В. Ро- гальської. - К. : Міленіум, 2005. - 52 с.

Основы менеджмента и маркетинга : учебное пособие / В. Б. Зубик, А. И. Ильин, Г. Я. Кожекин и др. ; под общей ред. Р. С. Седегова. - Мн. : Высшая школа, 1995. - 382 с.

Стандарт вищої освіти України другого (магістерського) рівня з галузі знань - 01 Освіта спеціальності 012 Дошкільна освіта. - К. : Міністерство освіти і науки України, 2017. - 49 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Попиченко, С. (2019). ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (17), 202–211. https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162535

Номер

Розділ

Статті