ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ В АДМІНІСТРАТИВНО-УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ О. В. ГОЛОВНІНА

Автор(и)

  • Марія Кудла Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162544

Ключові слова:

Управління початковою школою, напрямки управління, реформування, адміністративно-управлінська діяльність, типи початкових шкіл.

Анотація

У статті на основі аналізу адміністративно-управлінської діяльності та педагогічної спадщини О. В. Головніна визначено й обґрунтовано основні напрямки реформування системи управління початковою школою в 1861- 1866рр., зокрема: розподіл функцій управління на різних щаблях ієрархічної взаємодії; дебюрократизаціяуправлінського апарату і розширення повноважень попечителів навчальних округів; реформування системи управління початковою школою шляхом трансформації посад і функцій інспектування початкових шкіл; підвищення професіоналізму адміністративно-управлінських кадрів на різних рівнях управління й призначення попечителями навчальних округів педагогів-фахівців або адміністраторів, які мали певні досягнення; реформування системи управління початковою освітою на місцевому рівні; оптимізація системи початкових шкіл/училищ.

Біографія автора

Марія Кудла, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Березівська Л. Д. Шкільна реформа 60-х років XIX ст.: причини, хід і напрями / Л. Д. Березівська // Шлях освіти. - 2004. - № 4. - С. 38-42.

Гаєвська Л. А. Уроки забутого реформатора вітчизняної освіти Олександра Головніна (1821-1886) / Лариса Гаєвська, Наталія Побірченко. - Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. - 185 с.

Головнин А. В. Записки для немногих / А. В. Головнин ; (отв. сост. и науч. ред. Б. Д. Гальперина). - СПб. : Нестор - История, 2004. - 576 с.

Обзор деятельности Министерства Народного Просвещения и подведомственных ему учреждений в 1862-1864 годах (с приложением). - СПб., 1865.-382 с.

Отчетъ попечителя Киевскаго учебного округа за 1860 г., 1861р. // Ф. 707, оп. 26, сир. 259, 848 арк.

Отчеты о состояніи учебныхъ заведеній въ Кіевской, Подольской и Волынской губерніяхь, 1880 г. // Ф. 707, оп. 225, сир. 39, арк. н/н.

Отчеты о состояніи учебныхъ заведеній въ Полтавской и Черниговской губерніях, 1880-1881 гг. // Ф. 707, оп. 225, спр. 43, арк. н/н.

Преобразование центрального управления министерства народного просвещения в 1863 году // ЖМНП. - 1863. - Август. - Ч. 119. - С. 303-332.

Рождественский С В. Исторический обзор деятельности Министерства Народного Просвещения (1802-1902) / С. В. Рождественский. - СПб., 1902. - 785 с.

Стаферова Е. Л. Головнин и либеральные реформы в просвещении (первая половина 1860 годов) / Е. Л. Стаферова. - М. : Канон + ОИ «Реабилитация», 2007. - 275 с.

Шелепко Е. А. Досвід реформування системи управління середніми навчальними закладами України: Олександр Еоловнін / Ееннадій Шелепко // Історико-педагогічний альманах. - 2013. - Вип. 1. - С. 44-47.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кудла, М. (2019). ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ В АДМІНІСТРАТИВНО-УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ О. В. ГОЛОВНІНА. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (17), 277–283. https://doi.org/10.31499/2307-4914.17.2018.162544

Номер

Розділ

Статті