ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ДИДАКТИЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163177Ключові слова:
Проектування, дидактичне проектування, проект, методика професійної освіти, етапи проектної діяльності, моделювання, конструювання, дидактичний процес.Анотація
У статті розкривається сутність дидактичного проектування, надається визначення цього поняття, аналізуються різні підходи до проектування у педагогіці, висвітлюються аспекти існуючого досвіду підготовки викладачів до дидактичного проектування, доводиться необхідність означеної підготовки. Доведено, що підготовка викладачів професійної освіти до здійснення проектувальної діяльності є актуальним завданням сучасної безперервної педагогічної освіти. Вона має реалізовувати функцію створення творчого соціально-культурного середовища, сприяти професійній самореалізації викладачів, формувати їхню професійну компетентність.
Посилання
Безруков В. И. Проектирование управления педагогическими системами: методология, теория, практика: дис. доктора пед наук: 13. 00. 01 / Валерий Иванович Безруков. – М., 2005. – 315 с.
Зязюн І. А. Освітні парадигми і педагогічні технології в контексті філософської освіти / І. А. Зязюн //Образование без границ. – 2002. – № 2. – С. 19–26.
Коберник О. М. Проектування навчально-виховного процесу в школі / О. М. Коберник. – К. : «Хрещатик», 1995. – 153 с.
Куписевич Ч. Основы общей дидактики / Ч. Куписевич ; [пер. с польск. О. В. Долженко]. – М. : Выс. шк., 1986. – 386 с.
Масюкова Н. А. Проектирование в образовании / Н.А. Масюкова. – Минск : Технопринт, 1999. – 288 с.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: Підручник / С. О. Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 344 с.
Чобітько М. Г. Теоретико-методологічні засади особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх учителів: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / М. Г. Чобітько. – К., 2007. – 39 с.
Ярмаченко М. Д. Деякі методологічні питання управління системою освіти / М. Д. Ярмаченко // Шлях освяти. – 1996. – № 1. – С. 15–17.