ЕКСКУРСІЙНИЙ МЕТОД У СТРУКТУРІ ПРЕДМЕТНО- МЕТОДИЧНИХ ЗНАНЬ УЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ

Автор(и)

  • Зоя Возна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163182

Ключові слова:

Навчальна екскурсія, комплексна екскурсія, методи і прийоми організації екскурсії, природо-заповідний фонд, геосайт, дериваційна система, гідротехнічні споруди, гранітні краєвиди, рукотворні атракції.

Анотація

Реформування системи освіти в Україні актуалізує проблему інтегрованого навчання, складність переходу до якого, в умовах пануючої масової диференціації змісту освіти, є очевидною. Незважаючи на те, що ідея інтегрованого пізнання у педагогіці не нова, перехід до практичної реалізації такого типу навчання сприймається педагогічною громадськістю радше як деструктивний, ніж конструктивний фактор. У статті через тематичний зміст та методичні аспекти розкривається педагогічний ресурс навчальної екскурсії комплексного типу, що дозволяє виявити її дидактичні можливості в реалізації міжпредметної моделі організації навчання.

Біографія автора

Зоя Возна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри історії культури та методики навчання гуманітарних дисциплін Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Білецький Ф. Ф. Розкажи мені Тікичу/ Ф. Ф. Білецький // Черкаси: ІнтролігаТОР, 2012. – 280 с.

Державна програма «Золота підкова Черкащини на 2006–2009 роки» Загальна частина. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://micherkaschina.io.ua/s82943/zolota_pidkova_cherkashchini

Дзекунов А. М. Навчальна екскурсія в системі шкільної та позашкільної освіти / А. М. Дзекунов // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 8 (42). – С. 114–124.

Діденко О. П. Уманщина на картах Г. Боплана // О. Діденко, В. Стефанович, Б Чорномаз // Збірник археологічних пам’яток Уманщини. Т. 1. – Умань, 2006. – 344 с. Електронний ресурс – http://history.org.ua/JournALL/geo/0/15.pdf

Електрофікація Буцького району. Буцька гідроелектростанція // Селянська правда. – № 68 від 15–16 червня 1928 р.

Емельянов Б. В. Организация экскурсионной работы: методика, опыт / Б. В. Емельянов. – М. : Профиздат, 1984. – 144 с.

Жарких М. Павло Халебський. – К., 2012. – 28 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://shron.chtyvo.org.ua/Zharkykh_Mykola/Pavlo_Khalebskyi.pdf

Історія міст і сіл Української РСР: В 26 т. Черкаська область / АН УРСР. Ін-т історії; Голов. редкол.: П. Т. Тронько (голова) та ін. – К. : Голов. ред. УРЕ АН УРСР, 1972. – 788 с.

Мокієць В. О. Каньйон Гірського Тікичу – геолого-геоморфологічна пам’ятка державного значення // Мінеральні ресурси України. – 2011. – № 4.– С. 43–46.

Мороз А. В. Технічний потенціал гідроенергетичних ресурсів малих річок України : автореф. дис ... канд. техн. наук: 05.14.08 / Анастасія Віталіївна Мороз, НАН України. Ін-т відновлюваної енергетики. – Київ, 2015.– 19 с.

Природно-заповідний фонд Черкаської області. Урядовий портал – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=245845757

Рувинский Р. Р. Ташкент-Буки-Хайфа. (сборник местечковых рассказов и еврейских анекдотов). Електронний ресурс – http://world.lib.ru/r/ruwinskij_r_r/buki-tashkent-hajfasbornikmestechkowyhrasskazowiewrejskihanekdotow.shtml

Стрішенець М. Технічне обладнання водяних борошномельних млинів України ХVI–XVII cт. // Вісник ТДТУ. – 1996. – № 1. – С. 25–29.

Тутковський П. А. Краєвиди України в зв’язку з її природою і людністю. – К. : Червоний шлях, 1924. – 134 с.

Україна – земля козаків: Подорожній щоденник / Упоряд. М. О. Рябий; Післям. В. О. Яворницького. – К.: Укр. письменник; Ярославів Вал, 2008. – 293 с

Школьные экскурсии, их значение и организация. Сборник научно-педагогических статей под общей редакцией Б. Е. Райкова. Петербург, 1921. – 416 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Возна, З. (2019). ЕКСКУРСІЙНИЙ МЕТОД У СТРУКТУРІ ПРЕДМЕТНО- МЕТОДИЧНИХ ЗНАНЬ УЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (15), 16–25. https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163182

Номер

Розділ

Статті