ОСОБЕННОСТИ РАБОТЫ НАД СЛОВОМ НА УРОКАХ РУССКОГО ЯЗЫКА В НАЧАЛЬНОЙШКОЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163184Ключові слова:
Початкова школа, молодші школярі, прийоми роботи, словниковий запас, активний словник, активізація активного словника, пряме значення слова, переносне значення слова, фразеологізм.Анотація
У статті розглядається один з найважливіших аспектів курсу методики викладання російської мови в початкових класах – методика роботи над словом. Показана роль слова у розвитку зв’язного мовлення молодших школярів, визначені найефективніші спеціальні методичні прийоми збагачення активного словника молодшого школяра, розкрито зміст роботи над лексичним, граматичним значенням слова у кожному класі, особливості роботи над прямим і переносним значенням слова, над фразеологічними одиницями, розроблені методичні рекомендації стосовно роботи над словом при вивченні російської мови як другої, шляхи попередження інтерференції.
Посилання
Ґудзик І. П. Мовленнєве спрямування роботи з російської мови за новими програмами / Ірина Гудзик // Початкова школа. – 2002. – № 1. – С. 45–50
Дубовик С. Розвиток діалогічного мовлення школярів на уроках української мови / С. Дубовик // Початкова школа. – 2002. – №7. – С. 19.
Крикун М. Роль слова в розвитку зв’язного мовлення молодших школярів /М. Крикун // Початкова школа. – 2003. – № 11. – С. 27–35
Львов М. Р. Методика развития речи младших школьников. / Михаил Львов. М. : Просвещение, 1985. – 240 с.
Мовчун А. Запрошуємо у світ літературних термінів / А. Мовчун // Початкова школа. – 2003. – № 10. – С. 35–38
Павленко Л. Як слово мовиться (Урок мовного етикету в 2 класі) / Л. Павленко // Початкова школа. – 2003. – № 10. – С. 14–15.
Потапова Т. Освоить лексику – значит овладеть языком. О теории и практике словарно-лексической работы в младшей школе / Т. Потапова // Русская словесность в школах Украины. – 2003. – №2. – С. 22–25.
Хорошковська О. Н. Методика навчання української мови у початкових класах шкіл з російською мовою викладання. / О. Хорошковська – К. : Промінь, 2006. – 256 с.