ГОТОВНІСТЬ УЧИТЕЛІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163291Ключові слова:
Інновації, навчання, готовність учителя, підготовка, педагогічні технології, організація, студент, викладач.Анотація
У статті уточнено зміст понять «інновації», «інноваційне навчання», «готовність учителя до впровадження нових педагогічних технологій»; висвітлено перешкоди педагогів різним інноваціям та види цінностей, які слід формувати у майбутніх учителів, щоб запобігти цим перешкодам; визначена структура інноваційної діяльності вчителя та критерії виявлення ефективності цієї діяльності; розкрито етапи поділу процесу засвоєння нових ідей і відповідно етапи сприйняття інновацій учителями; виділені основні компоненти готовності вчителів до впровадження інноваційних технологій у сфері навчання й виховання; висвітлено рівні готовності майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності.
Посилання
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
Краевский В. В. Соотношение педагогической науки и педагогической практики / В. В. Краевский. – М., 1977. – 64 с.
Луп’як Д. М. Інноваційна діяльність майбутнього вчителя технологій у системі педагогічної освіти / Д. М. Луп’як // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 2004. // Зб. Наук. пр. – Вип. 37. / Редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2014. – 537 с.
Ляудис В. Я. Память как хронотопическая основа личностной самоорганизации / В. Я. Ляудис // Вестник МГУ. Сер. 14. Психология. – 1991. – № 4.– С. 30–34.
Педагогічний словник / За редакцією дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 516 с.
Підготовка вчителя до впровадження нових технологій навчання в сільській початковій школі: монографія / О. А. Біда. Г. П. Волошина, М. В. Картель та ін.; за заг. ред. Н. С. Побірченко. – Наук. світ, 2002. – 229 с.
Сластенин В. А. Педагогика: Инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М.: ИЧП «Издательство Магистр», 1977. – 308 с.
Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність / В. В. Химинець.– Ужгород: Інформаційно-видавничий центр ЗІППО, 2007. – 364 с.
Rogers E. M. Diffusion of innovations. – No 4, Free Press, 1983 – 453.