ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНЦІЇ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ОСНОВИ ЙОГО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Ігор Гевко Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163346

Ключові слова:

Компетенція, компетентнісний підхід, структура професійної компетенції, вчитель технологій, професійна діяльність, професійна компетентність вчителя, самореалізація особистості, бар’єри професійної самореалізації особистості, педагогічна творчість.

Анотація

У статті уточнено суть поняття «професійна компетентність» як здатність особистості до самореалізації. Виявлено педагогічні умови реалізації моделі формування професійної компетентності майбутнього вчителя технології та її компонентний склад і теоретично обґрунтована їх ефективність. Розроблена теоретична модель формування професійної компетентності майбутнього вчителя технології, орієнтованого на  профільне навчання. Теоретично обґрунтовано структуру професійної самореалізації майбутніх педагогів на основі комплексного поєднання професійної спрямованості на розкриття власного «Я» в педагогічній діяльності, глибоких і міцних педагогічних, професійних знань і вмінь, шляхів упередження й подолання бар’єрів самореалізації.

Біографія автора

Ігор Гевко, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти та охорони праці Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка

Посилання

Борисов В. В. Провайдинг інновацій в системі післядипломної педагогічної освіти / В. В. Борисов // Фундаментальні та прикладні дослідження: сучасні науково-практичні рішення і підходи: збірник матеріалів І-ї Міжнародної науково-практичної конференції [редактори-упорядники А. Душний, М. Махмудов, В. Ільницький, І. Зимомря]. – Баку-Ужгород-Дрогобич: Посвіт, 2016. – С. 199–120

Горбатюк Р. Система професійної підготовки майбутніх фахівців інженерно-педагогічного профілю: монографія / Р. Горбатюк. – Тернопіль, 2009 – 400 с.

Гриньова В. М. Про співвідношення понять «професіоналізм», «професійна культура», «професійна компетентність», «професійна підготовка» Режим доступу: http://oaji.net/articles/2014/1054-1415092336.pdf

Гузій Н. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти: монографія / Н. Гузій. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – 243 с.

Деркач А. А. Акмеология: личностное и профессиональное развитие человека / А. А. Деркач. – Кн. 1–5. Кн. 2. Акмеологические основы управленческой деятельности. – М. : РАГС, 2000. – 536 с.

Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Издательство Московского психолого-социального института: Воронеж: НПО «МОДЭК», 2004. – 752 с.

Доброскок А. С. Психологічні чинники формування професіоналізму майбутніх менеджерів: автореф. дис. канд. психоло. наук: 19.00.07 / А. С. Доброскок, Інститут психології імені Г. С. Костюка. – Київ, 2013. – 20 с.

Елькін М. В. Формування професійної компетентності вчителя / М. В. Елькін. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 111 с. – (Б-ка журн. «Управління школою»; Вип. 5 (125)).

Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» – 2013. – № 8–9. – С. 11. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gsuk_2013_8-9_6

Штефан Л. В. Формування інноваційної культури майбутніх інженерів-педагогів: монографія / Л. В. Штефан. – Х. : ТОВ «ЦД ЗЕБРА», 2012. – 350 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гевко, І. (2019). ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНЦІЇ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ОСНОВИ ЙОГО САМОРЕАЛІЗАЦІЇ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (15), 233–242. https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163346

Номер

Розділ

Статті