РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ НА ОСНОВІ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163371Ключові слова:
Професійна компетентність, учитель-філолог, навчальні дисципліни, мовна освіта, фонетика, методика навчання української мови.Анотація
У статті висвітлено складний процес реалізації компетентністного підходу у процесі професійної підготовки майбутніх учителів-філологів. Виокремлено основні потреби, які виникають у процесі формування професійної компетентності вчителів-словесників. Зазначено, що відмінне знання фонетики в цілому та її складових зокрема – є запорукою успішного оволодіння державною українською мовою. Доведено, що ефективне формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів забезпечується, насамперед, оновленням змісту професійно орієнтованих навчальних дисциплін.
Посилання
Бевзенко С. П. Сучасна українська мова. Синтаксис : навч. посіб. / С. П. Бевзенко, Л. П. Литвин, Г. В. Семеренко. – К. : Вища школа, 2005. – 270 с.
Буслаев Ф. И. О преподавании отечественного языка / Федор Иванович Буслаев. – М. : Просвещение, 1992. – 512 c.
Вихованець І. Р. Граматика української мови. Синтаксис / І. Р. Вихованець. – К. : Либідь, 1993. – 368 с.
КарпенкоЮ. О. Фонетика і фонологія сучасної української літературної мови : посібник / Юрій Олександрович Карпенко. – Одеса : Чорномор’я, 1996. – 149 с.
Коваль В. О. Методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах : навч.-метод. посібн. для студ. філолог. фак-тів / Валентина Олександрівна Коваль ; МОН молоді і спорту України, УДПУ імені Павла Тичини. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. – 271 с.
Коновальчук І. І. Сутність і структура інноваційної компетентності педагога загальноосвітнього навчального закладу / І. І. Коновальчук // Професійна педагогічна освіта : компетентнісний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – С. 110–130.
Марун М. Є. Синтаксис української мови / М. Є. Марун, М. М. Торчинський. – Умань : [Б. в.], 1995. – С. 5–10.
Мацько Л. І. Культура української фахової мови : [навч. посіб.] / Л. І. Мацько, Л. В. Кравець. – К. : Академія, 2007. – 360 с.
Сухомлинський В. О. Слово про слово. Слово вчителя у моральному вихованні / Василь Олександрович Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 т. – К., 1977. – Т. 5. – С. 82.
Сухомлинський В. О. Слово про слово. Слово вчителя у моральному вихованні / Василь Олександрович Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 т. – К., 1977. – Т. 5. – С. 82.
Удовиченко Г. М. Словосполучення в сучасній українській літературній мові / Григорій Михайлович Удовиченко. – К. : Наук. думка, 1968. – С. 3–227.
Ушинский К. Д. Избранные труды : в 4 кн. / К. Д. Ушинский; сост., вступ. ст., примеч. и коммент. Э. Д. Днепрова. – М. : Дрофа, 2005. – Кн. 1. Проблемы педагогики. – 640 с.
Федоренко В. Методичні рекомендації щодо вивчення української (рідної) мови у 2006-2007 н. р. / В. Федоренко, Л. Скуратівський // Дивослово. – 2006. – № 8. – С. 29–40.
ФедоренкоЮ. Комунікативна компетенція як найважливіший елемент успішного спілкування / Ю. Федоренко // Рідна школа. – 2001. – № 1. – С. 63–65.
Шарата Н. Г. Методичні рекомендації з української мови за професійним спрямуванням для студентів денної форми навчання (спеціальності 6.091900) / Н. Г. Шарата. – Миколаїв : МДАУ. – 2007 – 122 с.
Шульжук К. Ф. Синтаксис української мови : підручник / Каленик ФедоровичШульжук. – К. : Академія, 2004. – С. 7–42.