РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ НА ОСНОВІ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

  • Валентина Коваль Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163371

Ключові слова:

Професійна компетентність, учитель-філолог, навчальні дисципліни, мовна освіта, фонетика, методика навчання української мови.

Анотація

У статті висвітлено складний процес реалізації компетентністного підходу у процесі професійної підготовки майбутніх учителів-філологів. Виокремлено основні потреби, які виникають у процесі формування професійної компетентності вчителів-словесників. Зазначено, що відмінне знання фонетики в цілому та її складових зокрема – є запорукою успішного оволодіння державною українською мовою. Доведено, що ефективне формування професійної компетентності майбутніх учителів-філологів забезпечується, насамперед, оновленням змісту професійно орієнтованих навчальних дисциплін.

Біографія автора

Валентина Коваль, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Бевзенко С. П. Сучасна українська мова. Синтаксис : навч. посіб. / С. П. Бевзенко, Л. П. Литвин, Г. В. Семеренко. – К. : Вища школа, 2005. – 270 с.

Буслаев Ф. И. О преподавании отечественного языка / Федор Иванович Буслаев. – М. : Просвещение, 1992. – 512 c.

Вихованець І. Р. Граматика української мови. Синтаксис / І. Р. Вихованець. – К. : Либідь, 1993. – 368 с.

КарпенкоЮ. О. Фонетика і фонологія сучасної української літературної мови : посібник / Юрій Олександрович Карпенко. – Одеса : Чорномор’я, 1996. – 149 с.

Коваль В. О. Методика навчання української мови у загальноосвітніх навчальних закладах : навч.-метод. посібн. для студ. філолог. фак-тів / Валентина Олександрівна Коваль ; МОН молоді і спорту України, УДПУ імені Павла Тичини. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. – 271 с.

Коновальчук І. І. Сутність і структура інноваційної компетентності педагога загальноосвітнього навчального закладу / І. І. Коновальчук // Професійна педагогічна освіта : компетентнісний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – С. 110–130.

Марун М. Є. Синтаксис української мови / М. Є. Марун, М. М. Торчинський. – Умань : [Б. в.], 1995. – С. 5–10.

Мацько Л. І. Культура української фахової мови : [навч. посіб.] / Л. І. Мацько, Л. В. Кравець. – К. : Академія, 2007. – 360 с.

Сухомлинський В. О. Слово про слово. Слово вчителя у моральному вихованні / Василь Олександрович Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 т. – К., 1977. – Т. 5. – С. 82.

Сухомлинський В. О. Слово про слово. Слово вчителя у моральному вихованні / Василь Олександрович Сухомлинський // Вибрані твори : в 5 т. – К., 1977. – Т. 5. – С. 82.

Удовиченко Г. М. Словосполучення в сучасній українській літературній мові / Григорій Михайлович Удовиченко. – К. : Наук. думка, 1968. – С. 3–227.

Ушинский К. Д. Избранные труды : в 4 кн. / К. Д. Ушинский; сост., вступ. ст., примеч. и коммент. Э. Д. Днепрова. – М. : Дрофа, 2005. – Кн. 1. Проблемы педагогики. – 640 с.

Федоренко В. Методичні рекомендації щодо вивчення української (рідної) мови у 2006-2007 н. р. / В. Федоренко, Л. Скуратівський // Дивослово. – 2006. – № 8. – С. 29–40.

ФедоренкоЮ. Комунікативна компетенція як найважливіший елемент успішного спілкування / Ю. Федоренко // Рідна школа. – 2001. – № 1. – С. 63–65.

Шарата Н. Г. Методичні рекомендації з української мови за професійним спрямуванням для студентів денної форми навчання (спеціальності 6.091900) / Н. Г. Шарата. – Миколаїв : МДАУ. – 2007 – 122 с.

Шульжук К. Ф. Синтаксис української мови : підручник / Каленик ФедоровичШульжук. – К. : Академія, 2004. – С. 7–42.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коваль, В. (2019). РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДУ НА ОСНОВІ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВИХ ДИСЦИПЛІН У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (15), 255–265. https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163371

Номер

Розділ

Статті