ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163392Ключові слова:
Креативність, інструментально-виконавська підготовка, фахова підготовка майбутніх учителів музики.Анотація
У статті розглядається сутність та зміст поняття «креативність» та висвітлено складові креативності як компоненту інструментально-виконавської підготовки, яка спрямована на оволодіння майбутніми вчителями музики творчими технологіями та формування в них зазначеного утворення. Виокремлено професійно важливі якості креативної особистості, що забезпечує її творчу активність. Важливе місце відводиться аналізу категорії «креативність» та стану окресленої проблеми у музично-педагогічних дослідженнях вітчизняних та зарубіжних науковців. Аргументована необхідність креативного розвитку студентів в процесі інструментально-виконавської підготовки.
Посилання
Aнaньев Б. Г. Человек кaк предмет познaния / Б. Г. Aнaньев. – СПб. : Питер, 2002. – 228 с.
Гусейновa Л. В. Iнструментaльно-виконaвськa творчiсть як зaсiб професiйної пiдготовки педaгогa музикaнтa / Л. В. Гусейновa // Нaуковi зaписки Нiжинського педaгогiчного унiверситету iм. Миколи Гоголя: Серiя Психолого-педaгогiчнi нaуки. – № 1. – Нiжин : НДПУ, 2002. – С. 103–105.
Каузова А. Г. Гуманно-личностный подход и развивающие тенденции в фортепианно-исполнительском обучении // Преподаватель. –1999. – № 4.– С. 33–36.
Мaркевич Д. Психологические фaкторы в фортепиaнном обучении / Д. Мaркевич // Ребёнок зa роялем: Педaгоги-пиaнисты социaлистических стрaн о фортепиaнной педaгогике. Сборник стaтей / Ред. Г. Бaлтер. – М. : Музикa, 1981. – С. 21–27.
Пaдaлкa Г. М. Педaгогiкa мистецтвa (Теорiя i методикa виклaдaння мистецьких дисциплiн) / Гaлинa Микитiвнa Пaдaлкa. – К. : Освiтa Укрaїни, 2010. – 274 с.
Ростовський О. Я. Педагогіка музичного сприймання: Навч.-метод. Посібник. – К. : Ін-т змісту і методів навчання, 1997. – 248 с.
Сергеева Д. Н. Развитие креативности педагогов в процессе разрешения конфликтов. Образование и наука. 2016;(5):107-122. DOI:10.17853/1994-5639-2016-5-107-122.
Цыпин Г. М. Музыкaльно-исполнительское искусство: теория и прaктикa / Г. М. Цыпин. – СПб. : Aлетейя, 2001. – 320 с.
Mednich S.A. The associative basis of the creative process // Psychol. Rewiew. 1969. № 2
Torrance E. P. Guiding creative talent – Englewood Cliffs. – NY: Prentice-Hall, 1964.
Torrance E. P. The Torrance Test of creative thinking: Technical-norm manual. III, 1974.