ФОРМУВАННЯ ПЕРВИННИХ УЯВЛЕНЬ ПРО СВІТ ПРОФЕСІЙ МОЛОДШИХ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Оксана Пильтяй ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163407

Ключові слова:

Вибір професії, професія, професійна орієнтація, світ професій, трудове навчання, молодші підлітки.

Анотація

У статті розкриваються особливості формування первинних уявлень про світ професій молодших підлітків на уроках трудового навчання. На основі аналізу літературних джерел з’ясовано, що ознайомлення молодших підлітків із світом професій, яке з класу в клас розширює інформацію професійного характеру, є важливою умовою подальшого вибору їх професійної діяльності. Адже завчасно дізнавшись про світ професій, вимоги, які вони ставлять до особистості, знаючи свої психофізіологічні особливості, спробувавши себе в різних видах трудової діяльності на уроках трудового навчання, випускникам буде нескладно визначитись з вибором майбутнього професійного шляху.

Біографія автора

Оксана Пильтяй, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Кандидат історичних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Посилання

БарабашЮ. Г. Основи профорієнтаційної роботи : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Ю. Г. Барабаш, Р. О. Позінкевич. – Луцьк. : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013. – 220 с.

Вибір профілю навчання – необхідний етап до професійного самовизначення. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.vmurol.com.ua/index.php?idd=us_publication&group=10&us_publication=640

Зеер Э. Ф. Психология про фессионального самоопределения в ранней юности : учеб. пособие / Э. Ф. Зеер, О. А. Рудей. – М. : Изд-во Московського психолого-социального института; Воронеж : НПО «МОДЭК», 2008. – 256 с.

Костюк Г. С. Роль професійного самовизначення в формуванні особистості / Г. С. Костюк // Питання професійної орієнтації учнів : зб. наук. праць. – К. : Радянська школа, 1969. – С. 3–14.

Навчальна програма з трудового навчання для 5–9 класів. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://media.ippo.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2014/08/trudove_5–9_variativ.pdf

Пономарьова Р. О. Профорієнтаційна робота з учнями в процесі трудового навчання / Р. О. Пономарьова // Питання професійної орієнтації учнів : зб. наук. праць. – К. : Радянська школа, 1969. – С. 80–88.

Система профорієнтаційної роботи в школі : посіб. для вчителів / [Д. А. Сметанін, М. Ф. Панченко, Б. О. Федоришин та ін.]. – К. : Радянська школа, 1975. – 159 с.

Чуприна С. А. Використання методу проектів у профорієнтаційній роботі / С. А. Чуприна // Трудове навчання в школі. – 2012. – № 23(59). – С. 21–23.

Янцур М. С. Професійна орієнтація і методика профорієнтаційної роботи. Курс лекцій : навчальний посібник / М. С. Янцур. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2012. – 464 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Пильтяй, О. (2019). ФОРМУВАННЯ ПЕРВИННИХ УЯВЛЕНЬ ПРО СВІТ ПРОФЕСІЙ МОЛОДШИХ ПІДЛІТКІВ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (15), 355–362. https://doi.org/10.31499/2307-4914.15.2017.163407

Номер

Розділ

Статті