АНАЛІЗ ПЕРЕДУМОВ СТВОРЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ СИСТЕМИ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ДИСКРЕТНОЇ МАТЕМАТИКИ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163472Ключові слова:
Особистісно орієнтоване навчання, дискретна математика, інформаційне середовище, інформаційні технології, вищий навчальний заклад, диференціація, електронний навчальний ресурс, інформаційне предметне середовище.Анотація
У статті розглядаються вимоги до організації особистісно орієнтованого навчання дискретної математики студентів у вищих навчальних закладах. Проаналізовано науково-педагогічну літературу зарубіжних вчених та науковців України, що дозволило визначити передумови створення елементів системи особистісно орієнтованого навчання дискретної математики студентів вищих навчальних закладів. Описується поєднання в рамках окремого предметного інформаційного середовища як традиційних методів та засобів навчання, так і сучасних інформаційних технологій, що надають можливість реалізувати особистісно орієнтоване навчання окремої дисципліни, диференціацію процесу навчання, індивідуальну траєкторію розвитку кожного студента.Посилання
Barnes S. B. Computer-mediated communication: human to human communication across the Internet / S. В. Barnes. – Boston: Allyn and Bacon, 2003. – 347 p.
Culnan M. J. Information technologies: Handbook of organizational communication: An interdisciplinary perspective / M. J. Culnan, M. L. Markus; Ed. by F. M. Jablin, L. L. Putnam, K. H. Roberts and L. W.Porter. – Newbury Park, CA: Sage, 1987. – P. 420-443.
Rheingold H. The virtual Community. Making Connections. Reading in Relational Communication / Н. Rheingold; Ed by K. M. Galvin, P. Cooper. – Roxbury Publishing Company, 1996. – P. 295‒299.
Taylor R. P. Reflections on The Computer in the School : Contemporary Issues in Technology and Teacher Education: [Online serial] / R. P. Taylor. – 2003. – 3(1) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.citejournal.org/vol3/iss1/seminal/article2.cfm.
Бондаревская Е. Н. Теория и практика личностно-ориентированного образования / Е. Н. Бондаревская. – Ростов-на-Дону: Изд-во РГПУ, 2000. – 352 с.
Борейко Н. Ю. Принцип гуманізації як засіб реалізації особистісно-орієнтованого навчання / Н. Ю. Борейко // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технологічної еліти: зб. наук. праць / АПН України, НТУ «Харківський політехнічний інститут». – Х., 2003. – Вип. І (5). – С. 536‒541.
Газман О. С. Содержание гуманистического образования / О. С. Газман, Р. М. Вейсс, Н. Б. Крылова. – М.: Рос. гуманит. науч. фонд: Ин-т пед. инноваций РАО «Инноватор»: Медфорд. ин-т образования, 1995. – 103 c.
Гусинский Э. Н. Введение в философию образования / Э. Н. Гусинский, Ю. И. Турчанинова. – 4-е изд., перераб. и доп. – М.: Логос, 2003. – 248 с.
Казакова Е. И. Методическое пособие для тьюторов к УМК для повышения квалификации директоров школ / Е. И. Казакова, Т. Г. Галактионова. – М. : НФПК, 2006. – 128 с.
Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті // Освіта України. – 2002. – 23 квітня – С. 2.
Попков В. А. Методология педагогики: учебное пособие для высшей школы / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – М.: Изд-во МГУ, 2007. – 208 с.
Самойлов Л. П. Подготовка студентов технического вуза в условиях личностной образовательной парадигмы: некоторые итоги исследования / Л. П. Самойлов, С. О. Лебедева // Новые образовательные системы и технологии обучения в вузе: межвуз. сб. науч. тр. / отв. ред. Ю. В. Попов. – Волгоград: Политехник, 2000. – С. 85‒88.
Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики: монографія / Ю. В. Триус. – Черкаси: Брама-Україна, 2005. – 400 с.
Хуторской А. В. Современная дидактика: учебник для вузов / А. В. Хуторской. – СПб.: Питер, 2001. – 544 с.
Эльконин Д. Б. Психология развития : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Д. Б. Эльконин. – М. : Академия, 2001. – 144 с.
Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного обучения в современной школе / И. С. Якиманская. – М.: Сентябрь, 2000. – 176 с.