INNOVATIVE APPROACH TO USING TRAININGS AS FORM OF CLASSES IN HIGH SCHOOL

Автор(и)

  • Halyna Chyrva Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна
  • Inna Osadchenko Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163475

Ключові слова:

Інноваційний підхід, навчальний тренінг, форма навчання, тренінг, класифікація тренінгів, заняття у ВНЗ.

Анотація

У статті на основі аналізу наукових джерелах обґрунтовано необхідність впроваджувати на заняттях курсів практичного спрямування у ВНЗ такі методи і прийоми, які б допомагали майбутньому спеціалісту навчатися спілкуванню з аудиторією: формуванню комунікативних умінь, створенню доброзичливої атмосфери у спілкуванні. Доведено, що цьому сприяє методика тренінгу на практично-семінарському занятті або тренінг як форма навчання у ВНЗ. На засадах інноваційного підходу схарактеризовано тренінг як спеціальну форму заняття, як багатофункціональне педагогічне явище, зміст та структура якого визначають його дидактичне спрямування у процесі фахової підготовки у ВНЗ.

Біографії авторів

Halyna Chyrva, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри економіки та соціально-поведінкових наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Inna Osadchenko, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного  педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Great explanatory dictionary of contemporary Ukrainian language (from add., with CD) / Form and heads Ed. V. T. Buzel - Irpen: «Perun» VTF, 2007 – 1736 p.

Lefterov V. O., Timchenko O. V. Psychological determinants of death and wounds of law enforcement officers: Monograph. ‒ Donetsk: Internal Affairs Department of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, 2002. ‒ 324 p.

Mishatkina T. V. Pedagogical Ethics: Textbook. Allowance / Higher education series. – Rostov N / D: Phenix; Мn .: Theatrasystems, 2004. – 304 p.

Learning in action: How to organize teacher training for the use of interactive learning technologies: Method. Manual / A. Panchenko, O. Pometun, T. Remekh. – K .: A.P.N., 2003. – 72 p.

Nikishina I. V. Innovative pedagogical technologies and organization of educational and methodical processes at school: the use of interactive forms and methods in the process of teaching students and teachers. 2nd ed., Stereotype. - Volgograd: Teacher, 2008. – 91 p.

Onats O. M. Management of the Development of Professional Competence of a Young Teacher at a General Educational Institution: Diss. ... candidate of ped. sciences: 13.00.01 / Elena Nikolaevna Onats. – Kyiv, 2006. – 252 p.

Basic principles of the development of higher education in Ukraine. – Part 4 / Ed. IO Vakarchuk Contractors: V. D. Shynkaruk, Ya.Ya. Baliubash, І. І. Babin - K .: View of the NPU named after M. P. Drahomanov, 2008. – 173 p.

Pavlushenko V. М. Psychological-pedagogical conditions of adaptation of future officers of Internal Troops of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine to professional activity: diss. ... candidate of ped. Sciences: 13.00.04 / Pavlushenko Valeriy Mikhailovich. - Khmelnitskiy, 203. – 250 p.

Panasyuk I. V. The use of training in the preparing of teachers of physical culture / I.V. Panasyuk // Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University. Series: Pedagogy. – 2007. – 5. – p. 6‒10.

Podlasiy I. P. Pedagogy: New Course: Study. For studio Studying Institutions: in 2 books. – M .: Gumanit. Ed. Center VLADOS, 2002. – Book. 1: Common basics. The learning process. – 576 p.

Pometun O. Technology of interactive learning as an innovative pedagogical phenomenon // Native school. – 2007. – No. 5. – P. 46‒49.

Pyatakova G. P., Zayachkivska N. M. Modern pedagogical technologies and methods of their application in high school: A teaching manual for students and graduates of high school. – Lviv: Publishing Center of Ivan Franko National University, 2003. ‒ 55 p. http://tourlib.net/books_others/ pedtehnol1.htm.

Modern dictionary of foreign words: About 20 thousand of words and phrases / Concluded: O. I. Skopenko, T. V. Tsimbalyuk – K.: Dovira, 2006. – 786 pp.

Shapar V. B. Modern interpretive psychological dictionary. – Kharkiv: Flag, 2007. – 640 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Chyrva, H., & Osadchenko, I. (2019). INNOVATIVE APPROACH TO USING TRAININGS AS FORM OF CLASSES IN HIGH SCHOOL. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (16), 70–78. https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163475

Номер

Розділ

Статті