ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СЦЕНІЧНО-ОБРАЗНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163491Ключові слова:
Теоретичні аспекти, сценічно-образна культура, вокальна підготовка, вокальне мистецтво, майбутні вчителі музичного мистецтва, виконавство.Анотація
У статті висвітлено теоретичні аспекти формування сценічно-образної культури майбутніх вчителів музичного мистецтва в процесі вокальної підготовки. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці, визначено мету та завдання, розкрито сутність понять і визначено їх вплив в процесі вокальної підготовки. За допомогою теоретичних аспектів, викладених в даній статті, викладач в процесі вокальної підготовки має сформувати у майбутнього вчителя музичного мистецтва світоглядні цінності, інтерпретаційні уміння, сценічну майстерність, які шляхом застосування вокальної техніки мають сприяти розкриттю образної системи музичного твору.Посилання
Абдуллин Э. Б. Теория музикального образования: учебн. для студ. высших пед. учеб. заведений / Э. Б. Абдуллин, Е. В. Николаева. – М.: Изд. Центр «Академия», 2004. – 336 с., с. 162.
Василенко Л. М. Взаємодія вокального і методичного компонентів у процесі професійної підготовки майбутнього вчителя музики: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук: спец. 13.00.02 – теорія та методика навчання музики і музичного виховання / Л. М. Василенко: Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2003. – 23 с., с. 9.
Выдающиеся пианисты-педагоги о фортепианном искусстве. – М.-Л.: Музыка, 1966. – 313 с., с. 69.
Гребенюк Н.Є. Вокально-виконавська творчість: психолого-педагогічний та мистецтвознавчий аспекти: [монографія] / Н. Є. Гребенюк. – К.: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 199. – 269 с., с. 55.
Каган М. С. Эстетика как философская наука / М. С. Каган. – СПб, 2000. – 210 с., с. 45.
Музыкальный энциклопедический словарь / [Гл. ред. Г. В. Кельдыш]. – М.: Сов. энциклопедия, 1990. – 672 с., с. 417.
Овчаренко Н. Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: теорія та методологія: монографія / Наталія Анатоліївна Овчаренко. – Кривий Ріг: Вид. Р. А. Козлов, 2014. – 400 с., с. 57.
Олексюк О. М., Ткач М. М., Лісун Д. В. Герменевтичний підхід у вищій мистецькій освіті: колект. монографія / О. М. Олексюк, М. М. Ткач, Д. В. Лісун. – К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2013. – 164 с., с. 14.
Рудницька О. П. Музика і культура особистості: проблеми сучасної педагогічної освіти: навч. посіб. / О. П. Рудницька. – К.: ІЗМН, 1998. – 248 с., с. 29.
Сафина А. М. Татарская музика и учебно-воспитательный процесс / А. М. Сафина. – Казань: ИСПО РАО, ТГГИ, 1998. – 140 с., с. 19.
Стасько Г. Є. Вокальна підготовка майбутнього вчителя музики як основа удосконалення педагогічної майстерності : автореф. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. Є. Стасько ; Київ. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – К., 1995. 24 с.
Трофинова И. А. Вокально-педагогическая подготовка учителя музыки: эстетический аспект проблемы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.art-education.ru/electronic-journal/vokalno-pedagogicheskaya-podgotovka-uchitelya-muzyki-esteticheskiy-aspekt.
Юцевич Ю. Теорія і методика розвитку співацького голосу: навч.-метод. пособ. для викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів, учителів шкіл різного типу. – К.: ІЗМН, 1998. – 160 с., с. 137.