КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163496Ключові слова:
Структура, критерій, показник, художньо-творча компетентність, мотиваційно-ціннісний, когнітивнийАнотація
У статті проаналізовано дослідження науковців, які розглядали структуру та критерії різних груп компетентностей майбутніх вчителів: гуманітарно-художню, творчу, художню, композиційну, фахову тощо. Визначено дефініції: «критерій» та «показник» які складають структуру компонентів, що входять до художньо-творчої компетентності. На основі аналізу науково-педагогічних досліджень було визначено такі компоненти художньо-творчої компетентності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-особистісний та діяльнісно- рефлексивний. Зроблено висновок, що виокремлення даних критеріїв здійснено на основі структурного, системного та функціонального підходів і є доцільним при формуванні художньо-творчої компетентностіПосилання
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник: довідкове видання / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с., с. 107‒109.
Долгих Н. А. Влияние образовательной технологии на становление специальной компетентности художника-педагога: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.01 – общая педагогика, история педагогики и образования / Н. А. Долгих; Томск. гос. ун-т. – Томск, 2006. – 22 c., c. 13.
Казанцева В. В. Формирование творческой компетентности учителя начальной школы в самообразовательной деятельности: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук., спец.: 13.00.01 – общая педагогика, история педагогики и образования / В. В. Казанцева; Воронеж. гос. тех. ун-т. – Воронеж, 2013. – 24 с., с. 14‒15
Кравцова Т. А. Становление гуманитарно-художественной компетентности будущего дизайнера костюма в процессе высшего профессионального образования: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Т. А. Кравцова; Забайк. гос. гуманитар.-пед. ун-т им. Н. Г. Чернышевского. – Чита, 2009. – 23 с., с. 21
Комашко Н. В. Формування творчої компетентності майбутніх дизайнерів у процесі вивчення комп’ютерної графіки: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти / Н. В. Комашко; Черкас. нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2011. – 20 с., с. 7
Мартинюк А. П. Структурування знань як педагогічна проблема / А. П. Мартинюк // Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету: зб. наук. пр. – Рівне: Вод-во РДГУ, 2013. – Вип. 7 (50). – С. 101‒105., с. 102
Марфутенко Т. А. Формирование творческой компетентности студентов педагогических вузов средствами эвристических заданий по информатике: автореф. дисс. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Т. А. Марфутенко; Сев.-Осет. гос. ун-т им. К. Л. Хетагурова. – Ставрополь, 2013. – 20 с., с. 5
Семенова А. В. Формування професійної компетентності фахівців засобами парадигмального моделювання / А. В. Семенова // Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – С. 432‒446. с. 433
Смірнова О. О. Методика формування художньо-педагогічної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі навчання декоративно-прикладного мистецтва: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.02 – теорія та методика навчання образотворчого мистецтва / О. О. Смірнова; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 24 с. с. 8
Тутолмин А. В. Становление и развитие творческой компетентности будущего учителя (на основе системного подхода): автрореф. дис. на соиск. учен. степ. докт. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / А. В. Тутолмин; Чуваш. гос. пед. ун-т. – Чебоксары, 2009. – 20 с., с. 20.