КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Олена Семенова Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163496

Ключові слова:

Структура, критерій, показник, художньо-творча компетентність, мотиваційно-ціннісний, когнітивний

Анотація

У статті проаналізовано дослідження науковців, які розглядали структуру та критерії різних груп компетентностей майбутніх вчителів: гуманітарно-художню, творчу, художню, композиційну, фахову тощо. Визначено дефініції: «критерій» та «показник» які складають структуру компонентів, що входять до художньо-творчої компетентності. На основі аналізу науково-педагогічних досліджень було визначено такі компоненти художньо-творчої компетентності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-особистісний та діяльнісно- рефлексивний. Зроблено висновок, що виокремлення даних критеріїв здійснено на основі структурного, системного та функціонального підходів і є доцільним при формуванні художньо-творчої компетентності

Біографія автора

Олена Семенова, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри образотворчого мистецтва Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник: довідкове видання / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с., с. 107‒109.

Долгих Н. А. Влияние образовательной технологии на становление специальной компетентности художника-педагога: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.01 – общая педагогика, история педагогики и образования / Н. А. Долгих; Томск. гос. ун-т. – Томск, 2006. – 22 c., c. 13.

Казанцева В. В. Формирование творческой компетентности учителя начальной школы в самообразовательной деятельности: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук., спец.: 13.00.01 – общая педагогика, история педагогики и образования / В. В. Казанцева; Воронеж. гос. тех. ун-т. – Воронеж, 2013. – 24 с., с. 14‒15

Кравцова Т. А. Становление гуманитарно-художественной компетентности будущего дизайнера костюма в процессе высшего профессионального образования: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Т. А. Кравцова; Забайк. гос. гуманитар.-пед. ун-т им. Н. Г. Чернышевского. – Чита, 2009. – 23 с., с. 21

Комашко Н. В. Формування творчої компетентності майбутніх дизайнерів у процесі вивчення комп’ютерної графіки: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти / Н. В. Комашко; Черкас. нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2011. – 20 с., с. 7

Мартинюк А. П. Структурування знань як педагогічна проблема / А. П. Мартинюк // Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету: зб. наук. пр. – Рівне: Вод-во РДГУ, 2013. – Вип. 7 (50). – С. 101‒105., с. 102

Марфутенко Т. А. Формирование творческой компетентности студентов педагогических вузов средствами эвристических заданий по информатике: автореф. дисс. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / Т. А. Марфутенко; Сев.-Осет. гос. ун-т им. К. Л. Хетагурова. – Ставрополь, 2013. – 20 с., с. 5

Семенова А. В. Формування професійної компетентності фахівців засобами парадигмального моделювання / А. В. Семенова // Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / За ред. З. Н. Курлянд. – 3-тє вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2007. – С. 432‒446. с. 433

Смірнова О. О. Методика формування художньо-педагогічної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі навчання декоративно-прикладного мистецтва: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук, спец.: 13.00.02 – теорія та методика навчання образотворчого мистецтва / О. О. Смірнова; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 24 с. с. 8

Тутолмин А. В. Становление и развитие творческой компетентности будущего учителя (на основе системного подхода): автрореф. дис. на соиск. учен. степ. докт. пед. наук, спец.: 13.00.08 – теория и методика профессионального образования / А. В. Тутолмин; Чуваш. гос. пед. ун-т. – Чебоксары, 2009. – 20 с., с. 20.

##submission.downloads##

Як цитувати

Семенова, О. (2019). КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (16), 169–174. https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163496

Номер

Розділ

Статті