ПОТЕНЦІАЛ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ У ФОРМУВАННІ ЕТНОМИСТЕЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163508Ключові слова:
Потенціал музичного навчання, етнокультурна компетентність, етномистецька компетентність, синтез мистецтв, зміст освіти, фольклорні традиції етносу.Анотація
Проаналізовано етнокомпонент музичного навчання школярів на прикладі чинних в Україні навчальних програм. Показано особливості природи музики як стрижня в синтезі мистецтв, що суттєво для реалізації змісту музичного навчання в сучасних соціокультурних реаліях. Етномистецька компетентність подається як інтегральне особистісне утворення і результат занурення учнів у різні види фольклору – музичного, поетичного, танцювального, театрального, народного декоративно-прикладного мистецтва.Посилання
Асафьев Б. В. Музыкальная форма как процесс / Б. В. Асафьев. – [Изд. 2-е]. – Л. : Музыка, 1971. – 376 с.
Дикало В. І. Поліетнічне виховання молодших школярів на музичних традиціях Волині: дис.. … канд.пед.наук: 13.00.07 В. І. Дикало; НАПН України, Ін-т проблем виховання. – Київ, 2014. – 200 с.
Іваницький А. І. Українська музична фольклористика: Методологія і методика / А. І. Іваницький. – К.: Заповіт, 1997. – 391 с.
Мистецтво. Для загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс] – режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html
Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392.
Сюй Цзяюй. Методичні засади етнокультурної підготовки майбутніх учителів музики у процесі фахового навчання. Автореф. дис. канд. пед. наук. Спеціальність 13.00.02 – «Теорія та методика музичного навчання» / Сюй Цзяюй; НПУ імені М. П. Драгоманова. – К., 2017. ‒ 23 с.