ЯКІСТЬ ОСВІТИ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Ольга Біляковська Львівський національний університет ім. І. Франка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163515

Ключові слова:

Якість, освіта, якість освіти, якість вищої освіти, показники якості.

Анотація

Розглянуто актуальні аспекти якості освіти, які зумовлені новими цивілізаційними викликами. На основі історико-педагогічного аналізу розкрито основні дефініції дослідження «якість», «освіта», «якість освіти», «якість вищої освіти» та простежено їх взаємозв’язок. Висвітлено різні підходи до розуміння поняття «якість освіти». Акцентовано, що проблема якості освіти тісно пов’язана з інноваційними освітніми процесами. Відмічено, що якість вищої освіти постає, з одного боку, як атрибутивна характеристика вищої освіти, а з іншого – інтегральним продуктом розвитку науки й культури, яка відповідає актуальним потребам розбудови суспільства. Визначено показники якості вищої освіти.

Біографія автора

Ольга Біляковська, Львівський національний університет ім. І. Франка

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету ім. І. Франка

Посилання

Вища освіта України і Болонський процес: навч. посіб. / авт. кол.: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, В. Д. Шинкарук, В. В. Грубінко, І. І. Бабин [за ред. В. Г. Кременя]. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2004. – 384 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с.

Гулай О. Неперервна освіта – умова формування високо-кваліфікованого фахівця / О. Гулай // Вісник Львівського національного університету ім. І. Франка. Сер. : Педагогічна, 2010. – Вип. 26. – С. 3‒10.

Данилова И. Ю. Многоуровневая модель организации научно-исследовательской работы студентов как средство обеспечения качества образования в вузе: дисс. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Ирина Юрьевна Данилова. – Рязань, 2010. – 174 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Коваль К. С. Змістові складники поняття «якість освіти» / К. С. Коваль // Педагогіка та психологія: зб. наук. пр. / Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х.: Курсор, 2011. – Вип. 39. – С. 37‒41.

Крутій К. Л. Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти в дошкільному навчальному закладі: [монографія] / К. Л. Крутій. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2010. – 172 с.

Моніторинг якості загальної середньої освіти: досвід Харківського регіону / [О. О. Байназарова, І. В. Капустін, Л. Д. Покроєва, С. Б. Ставицький]. – Х. : ХОНМІБО, 2006. – 60 с.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / [за заг. ред. О. І. Локшиної]. – К.: «К.І.С», 2004. – 128 с.

Національний освітній глосарій: вища освіта / 2-е вид., перероб. і доп. / авт.-уклад.: В. М. Захарченко, С. А. Калашнікова, В. І. Луговий, А. В. Ставицький, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова / За ред. В. Г. Кременя. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. – 100 с.

Селезнева Н. А. Качество высшего образования как объект системного исследования. Лекция-доклад. Изд. 4-е, стереотипное / Н. А. Селезнева. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 95 с.

Чабала О. Якість освіти» як соціально-філософська категорія: особливі риси та сучасні вимоги / Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України: європейський вимір / авт. кол.: В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова, І. Надольний та ін. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 220 с.

Шипилина Л. А. Качество профессионального образования: к вопросу философско-методологических оснований / Л. А. Шипилина // Право и образование. – 2007. – № 10. – С. 44‒57.

Щудло С. А. Вища освіта у пошуках якості: Quo Vadis / С. А. Щудло. – Харків-Дрогобич: Коло, 2012. – 340 с.

Harvey L. External quality monitoring in the market place / L. Harvey // Tertiary Education and Management. – Vol. 3. – No. 1. – 1997. – P. 25–35.

##submission.downloads##

Як цитувати

Біляковська, О. (2019). ЯКІСТЬ ОСВІТИ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (16), 261–267. https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163515

Номер

Розділ

Статті