СТВОРЕННЯ ОПОРНОГО КОНСПЕКТУ – ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.13.2016.163567Ключові слова:
Опорний конспект уроку, схематична наочність, структурно-логічні схеми, підготовка майбутніх вчителів біології, дидактичні прийоми використання опорних конспектів, урок біології, вимоги до складання опорного конспекту уроку.Анотація
У статті розкрита роль опорного конспекту в підготовці майбутнього вчителя до проведення уроків біології. Відзначено, що ефективність підготовки вчителя до уроку та його проведення залежить від уміння узагальнювати матеріал, схематично зображаючи змістові та процесуальні елементи з виділенням логіко-дидактичних зв’язків між ними. Показане місце схематичної наочності в системі засобів навчання. Висвітлені переваги структурно-логічної форми викладу матеріалу. Охарактеризовані вимоги до складання опорного конспекту уроку. Запропонований алгоритм побудови опорного конспекту. Описані
дидактичні прийоми застосування опорних конспектів на уроці. Визначений організуючий елемент усіх складових опорних конспектів, що дозволяє спрямувати діяльність вчителя на реалізацію вимог освітньої галузі «Природознавство» до загальноосвітньої підготовки учнів з біології.
Посилання
Вакуленко Т. С. Педагогічні вимоги до схемографічних засобів навчання / Т. С. Вакуленко // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна – 2009. – Вип. 25. – С. 201–207.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Біологія і хімія в рідній школі. – 2012. – № 3. – С. 2–11.
Сохор А. М. Логическая структура учебного материала. Вопросы дидактического анализа /А. М. Сохор. – М. : Педагогика, 1974. – 192 с.
Розин В. М. Введение в схемологию : схемы в философии, культуре, науке, проектировании / В. М. Розин. – М. : Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2011. – 256 с.
Иволгина Л. И. Обучение школьников схематизации и моделированию. 5–9 классы / Л. И. Иволгина. – Волгоград : Учитель, 2014. – 103 с.