ОНТОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА

Автор(и)

  • Валентина Коваль Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.13.2016.163594

Ключові слова:

професійна Оомпетентність, компетенція, освіта, педагогічна технологія, освітня технологія, критерії, фахова компетентність, філолог, лінгводидактичні принципи, знання, уміння, навички, компетентність, мотивація.

Анотація

«Професійна компетентність» майбутніх учителів-філологів у педагогічній науці цей термін трактується через поняття «мовна особистість», «програма мовного поводження». Поняття ключових компетентностей належить до сфери узагальнених понять, яке містить комплекс різних компонентів – знань, умінь, навичок, взаємовідносин, цінностей, ставлень та інших чинників, що становлять особистісні й суспільні аспекти життя та діяльності людини і від яких залежить особистий та суспільний прогрес. Науково обґрунтоване вирішення
проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога детермінує переосмислення цілей підготовки майбутнього педагога, її реалізацію на компетентнісно орієнтованій основі.

Біографія автора

Валентина Коваль, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Доктор педагогічних наук, професор кафедри української мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Пискунов А. И. Педагогическое образование: цель, задачи и содержание. / А. И. Пискунов // Педагогика. 1995. – № 4. – С. 59–63.

Запрудский, Н.И. Научно-педагогическое обеспечение повышения квалификации учителей естетственно-математических предметов: дис. в форме научного доклада. док. пед. наук. / Запрудский Н. И. – Минск, 1993. – 36 с.

Кодлюк Я. П. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх педагогів як пріоритет модернізації вищої освіти україни / професійні компетенції та компетентності вчителя / матеріали регіонального науково-практичного семінару 28–29 листопада 2006 р. Тернопіль: вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 188 с.(с.10–13)

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Кузьмина Н. В. – М. : Высшая школа, 1990. – 119 с.

Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – № 10. – С. 56–61.

Овчарук О.В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти / Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – С. 5–15.

Пoмeтун O. І. Тeoрія тa прaктикa пocлідoвнoї рeaлізaції кoмпeтeнтніcнoгo підxoду в дocвіді зaрубіжниx крaїн : [кол. монографія] / О. І. Пoмeтун // Кoмпeтeнтніcний підxід у cучacній ocвіті : cвітoвий дocвід тa укрaїнcькі перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук.− К. : «К.І.С.», 2004. – С. 16–25. – (Бібліотека з освітньої політики).

Павлютенкова, Е. М. Профессиональное становление будущего учителя. / Е. М. Павлютенкова // Педагогика, 1990. № 11. – С. 64–69.

Симоненко Тетяна Володимирівна. Формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / – К., 2007. 13.00.02. – теорія і методика навчання (українська мова).

Ляска О. П. Психолого-педагогічні принципи реалізації компетентнісного підходу у підготовці інженера-педагога / Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Психологічні науки. / [редкол.: Г.К. Радчук відп. ред. та ін.]. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2012. – Вип.4. – С.32–38.

Олена Селіванова. Засади сучасної лінгвометодології. Проблеми та перспективи розвитку української науки на початку третього тисячоліття» Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку української науки на початку третього тисячоліття» // Збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2011 р. – с.172–175

Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2005. – 399 с.

Шуляр В. І. Стратегії формування літературної компетентності читача. – с. 34–40

##submission.downloads##

Як цитувати

Коваль, В. (2019). ОНТОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (13), 99–107. https://doi.org/10.31499/2307-4914.13.2016.163594

Номер

Розділ

Статті