ОНТОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4914.13.2016.163594Ключові слова:
професійна Оомпетентність, компетенція, освіта, педагогічна технологія, освітня технологія, критерії, фахова компетентність, філолог, лінгводидактичні принципи, знання, уміння, навички, компетентність, мотивація.Анотація
«Професійна компетентність» майбутніх учителів-філологів у педагогічній науці цей термін трактується через поняття «мовна особистість», «програма мовного поводження». Поняття ключових компетентностей належить до сфери узагальнених понять, яке містить комплекс різних компонентів – знань, умінь, навичок, взаємовідносин, цінностей, ставлень та інших чинників, що становлять особистісні й суспільні аспекти життя та діяльності людини і від яких залежить особистий та суспільний прогрес. Науково обґрунтоване вирішення
проблеми формування професійної компетентності майбутнього вчителя-філолога детермінує переосмислення цілей підготовки майбутнього педагога, її реалізацію на компетентнісно орієнтованій основі.
Посилання
Пискунов А. И. Педагогическое образование: цель, задачи и содержание. / А. И. Пискунов // Педагогика. 1995. – № 4. – С. 59–63.
Запрудский, Н.И. Научно-педагогическое обеспечение повышения квалификации учителей естетственно-математических предметов: дис. в форме научного доклада. док. пед. наук. / Запрудский Н. И. – Минск, 1993. – 36 с.
Кодлюк Я. П. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх педагогів як пріоритет модернізації вищої освіти україни / професійні компетенції та компетентності вчителя / матеріали регіонального науково-практичного семінару 28–29 листопада 2006 р. Тернопіль: вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. – 188 с.(с.10–13)
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.
Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Кузьмина Н. В. – М. : Высшая школа, 1990. – 119 с.
Лукьянова М.И. Психолого-педагогическая компетентность учителя // Педагогика. – 2001. – № 10. – С. 56–61.
Овчарук О.В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти / Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – С. 5–15.
Пoмeтун O. І. Тeoрія тa прaктикa пocлідoвнoї рeaлізaції кoмпeтeнтніcнoгo підxoду в дocвіді зaрубіжниx крaїн : [кол. монографія] / О. І. Пoмeтун // Кoмпeтeнтніcний підxід у cучacній ocвіті : cвітoвий дocвід тa укрaїнcькі перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук.− К. : «К.І.С.», 2004. – С. 16–25. – (Бібліотека з освітньої політики).
Павлютенкова, Е. М. Профессиональное становление будущего учителя. / Е. М. Павлютенкова // Педагогика, 1990. № 11. – С. 64–69.
Симоненко Тетяна Володимирівна. Формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / – К., 2007. 13.00.02. – теорія і методика навчання (українська мова).
Ляска О. П. Психолого-педагогічні принципи реалізації компетентнісного підходу у підготовці інженера-педагога / Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Психологічні науки. / [редкол.: Г.К. Радчук відп. ред. та ін.]. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2012. – Вип.4. – С.32–38.
Олена Селіванова. Засади сучасної лінгвометодології. Проблеми та перспективи розвитку української науки на початку третього тисячоліття» Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку української науки на початку третього тисячоліття» // Збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2011 р. – с.172–175
Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : Знання, 2005. – 399 с.
Шуляр В. І. Стратегії формування літературної компетентності читача. – с. 34–40