ТЕХНОЛОГІЇ ЗАПИТУВАННЯ В КОНТЕКСТІ МЕТОДОЛОГІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Людмила Бутенко ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (м. Старобільськ), Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163651

Ключові слова:

Питання, запитування, методологічне мислення, технології запитування, майбутні учителі, науково-педагогічні працівники, методологізація професійної підготовки майбутніх учителів та науково-педагогічних працівників.

Анотація

У статті представлено філософські і психолого-педагогічні засади розробки технологій запитування як засобу формування методологічного мислення майбутніх учителів і науково-педагогічних працівників. Розкрито наукові підходи до визначення понять «питання», «запитувальне мислення», «запитувальна активність». Схарактеризовано функції питання, взаємозв’язок запитування та проблематизації в науково-педагогічному пізнанні, значення запитування та проблематизації у формуванні методологічного мислення майбутніх педагогічних і науково-педагогічних працівників. Представлено особливості проблематизуючого типу запитання

Біографія автора

Людмила Бутенко, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (м. Старобільськ)

Кандидат педагогічних наук, доцент, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (м. Старобільськ), доцент кафедри педагогіки

Посилання

Бахтин М. М. Проблемы поэтики Достоевского / М. М. Бахтин. – М. : Сов. Россия, 1979. – 320 с.

Берков В. Ф. Вопрос как форма мысли / В. Ф. Берков. – Мн. : Изд-во БГУ им. В. И. Ленина, 1972. – 136 с.

Веккер Л. М. Психика и реальность: единая теория психических процессов / Л. М. Веккер. – М. : Смысл, 1998. – 685 с.

Гадамер Х.-Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики / Х.-Г. Гадамер ; пер. с нем. / общ. ред. и вступ. ст. Б. Н. Бессонова. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.

Декарт Р. Сочинения в 2 т. – Т. 1 / Р. Декарт ; пер. с лат. и франц. ; сост., ред., вступ. ст. В. В. Соколова. – М. : Мысль, 1989. – 654 с.

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – К. : Педагогічна думка, 2016. – 448 с.

Розин В. М. Что такое вопрошание: сущность и типы? / В. М. Розин. // Педагогика и просвещение. – 2016. – № 2. – C. 159–165.

Хайдеггер М. Бытие и время / М. Хайдеггер ; пер. с нем. В. В. Бибихина. – Харьков : «Фолио», 2003. – 503 с.

Хакуз П. М. Вопрос как исполнение вопрошания / П. М. Хакуз, А. Ю. Гура, З. К. Лакербай // Вест. Адыг. гос. ун-та. Сер.: Регионоведение: философия, история, социология, юриспруденция, политология, культурология. – 2014. – Вып.4. – С. 19–32.

Юлов В. Ф. Научное мышление : монография / В. Ф. Юлов. – Киров, 2007. – 250 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Бутенко, Л. (2019). ТЕХНОЛОГІЇ ЗАПИТУВАННЯ В КОНТЕКСТІ МЕТОДОЛОГІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (14), 8–17. https://doi.org/10.31499/2307-4914.14.2016.163651

Номер

Розділ

Статті